Po raz kolejny przeprowadzono badanie dotyczące technologii trójwymiarowej. Jego wyniki miały dać firmie Retrevo odpowiedź na pytanie, jak wygląda obecnie zapotrzebowanie na telewizory oferujące standard Full HD, wykorzystujące panele 3D. Czy wspomniana technika rozwija się w dobrym kierunku? Może 3DManiacy niezbyt interesują się tym, co może dać świat trójwymiaru?
Amerykańskie badania wykazały interesującą tendencję – okazuje się, że ponad połowa osób (55%) nie zamierza w najbliższym czasie zakupywać odbiornika telewizyjnego kompatybilnego z technologią trójwymiarową. Dodatkowo 33% ankietowanych twierdzi, że może dopiero w przyszłym roku będą myślały o takich urządzeniach. Jedna na cztery osoby twierdzi, że wiele zależy od ceny takiego telewizora, a najnowocześniejsze z nich do najtańszych nie należą i czekają na obniżkę. Tymczasem jak kupować, to tylko tegoroczne modele telewizorów.
Jednak najciekawsze jest to, że aż 75% ankietowanych osób nie wie, jaka jest różnica pomiędzy pasywnym, a aktywnym 3D. Do tego większość osób twierdzi, że na chwilę obecną nie ma tak wielu kanałów czy produkcji w technologii trójwymiarowej, by móc na poważnie zainteresować się tą techniką. Tymczasem zwolennicy 3D przypominają, że warto wziąć pod uwagę także gry, widgety czy inne aplikacje. Telewizora nie kupujemy tylko, by oglądać filmy, bo nie o to chodzi.
W Polsce materiały trójwymiarowe są dostępne niemal na każdym kroku. Wystarczy wspomnieć o 3D Explore od Samsunga, gdzie znajdziemy co prawda nadal niewiele propozycji, ale można powiedzieć, że 3D dopiero się u nas rozwija. Poza tym niektórzy operatorzy oferują coraz więcej programów i filmów w tejże technologii (Canal+3D) czy po prostu kanały nadające tylko w 3D, jak Next TV. Czy to oznacza, że polscy widzowie pomimo tego, że technologia 3D cały czas walczy o widzów, oferuje znacznie więcej materiałów niż w Stanach Zjednoczonych? Na to wygląda, bowiem wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze telewizory trójwymiarowe, które sprzedają się jak świeże bułeczki. Każdego dnia sprzedawane są kolejne, których ceny przekraczają nawet 3000 złotych.
Źródło: cepro
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Moim zdaniem technologia 3d powinna być prężniej promowana w monitorach komputerowych… jakiś czas temu widziałem taki jeden chyba LG… to efekt mega
Łatwiej,przyjemniej, taniej i dostępniej 😉
fakt, trochę się pozmieniało, jeszcze kilka lat temu trzeba było jechać zagranicę żeby seans 3D zobaczyć, teraz można mieć to w doskonałej jakości w domu 🙂
@jacekg
Ano prawda prawda 😉
Fajnie jest też to że z własnymi okularami można się wybrać do kina !
Najważniejsze, że się dzieje i nie trzeba chodzić już tylko do kina 3D, by tam obcować z taką technologią
pozdrawiam
Hmm powiedziałbym że technologia ta przechodzi bardzo mocne zmiany, pojawia się wiele nowych rozwiązań, kolejnych generacji starych technologii. Samsung nadal proponuje rozwiązania aktywne, część producentów nie wdraża nowych rozwiązań. LG stawia na nową technologię pasywna i prowadzi pierwsze próby z 3D bez okularów.
Rynek jest bardzo zróżnicowany i płynny.