Wrzesień był miesiącem poniekąd przełomowym. W szczególności dla sektora zajmującego się telewizorami w firmie Samsung. Był to bowiem pierwszy miesiąc w którym Polacy chętniej kupowali telewizory wyposażone w ekrany LED niż w panele LCD. Dzięki wykorzystaniu do podświetlania ekranu diod LED zamiast tradycyjnych lamp CCFL uzyskano doskonałą jakość obrazu, wysoki współczynnik kontrastu oraz znaczną oszczędność energii. Kolejnym efektem wprowadzenia tej nowoczesnej technologii były zmiany w designie telewizorów, a ich najbardziej widocznym efektem jest zwężenie ram ekranu oraz zmniejszenie grubości obudowy.
Wystarczyły więc niespełna dwa lata, aby telewizory LED zdobyły sympatię i akceptację użytkowników oraz zdobyły przewagę na rynku. W ubiegłym roku sprzedanych zostało 275 tys. takich telewizorów wśród niemal 2 milionów wszystkich modeli, które kupili Polacy. Jeszcze we wrześniu 2010 stanowiły one około 17% sprzedaży, a już rok później 50%, co wskazuje na bardzo szybką dynamikę wzrostu sprzedaży i akceptacji walorów oferowanych przez technologię LED, która stała się dominującą na naszym rynku i będzie najważniejsza w najbliższych latach – mówi Rafał Wilczopolski z firmy Samsung. Tygodniowe wyniki sprzedaży wskazują, że ten trend jest już stały – dodaje Wilczopolski.
Na upowszechnienie technologii LED wpłynęło kilka czynników. Posiadacze telewizorów docenili doskonałą jakość obrazu oraz ich niezwykły design, a fachowcy nowoczesność i dostępność dla szerokiego grona użytkowników. Znalazło to także potwierdzenie w przyznaniu w tym roku przez stowarzyszenie EISA nagrody „European Best Buy TV” dla telewizora Samsung D6500.
W grudniu, a więc w okresie wzmożonych zakupów, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 % wszystkich sprzedawanych odbiorników. Na koniec roku telewizory z ekranami LCD będą stanowiły około 30% wszystkich sprzedanych telewizorów, a udział „plazm” utrzyma się na stałym poziomie i będzie wynosił około 10% – prognozuje Stanisz.
– uważa Grzegorz Stanisz z firmy Samsung.
Ponad połowę modeli telewizorów z ekranami LED w ofercie firmy Samsung stanowią już także urządzenia z funkcją Smart TV. Umożliwia ona podłączenie telewizora do Internetu i korzystania z jego zasobów, ale w sposób bogatszy, niż robimy to za pośrednictwem komputera. Za pomocą aplikacji i widgetów można między innymi oglądać filmy z cyfrowych archiwów telewizyjnych, które nie są dostępne w sieci w inny sposób, czy korzystać z różnych serwisów informacyjnych czy filmowych.
Źródło: Samsung.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.