Do tej pory mogliśmy jedynie pozazdrościć naszym sąsiadom z zachodu ambitnych planów dotyczących treści 3D w telewizji. Mamy już dostęp do odbiorników stereoskopowych z poziomu lokalnych salonów RTV. Niestety wciąż musimy korzystać z wypożyczalni płyt albo szukać filmów po sklepach. Nie licząc bowiem telewizji „n” nasze rodzime stacje nie widzą póki co zysków w korzystaniu z nowoczesnej technologii. Jednak sytuacja powoli ulega zmianie.
Swoją cegiełkę do postępu technologicznego zamierza dołożyć telewizja UPC. Zarząd chce bowiem wprowadzić do swojej oferty treści trójwymiarowe. Oczywiście nie nastąpi to od razu. Zgodnie z jedną z zasad marketingu, należy najpierw wybadać rynek. Dlatego abonenci UPC będą mogli na początku skorzystać z poszerzonej o filmy 3D, oferty VOD (UPC na życzenie). Simon Boyd, szef polskiego oddziału wspomnianej telewizji, przyznał w jednym z wywiadów, że operator jest gotowy na taki krok. Obawia się jednak braku zainteresowania. Stąd też takie ostrożne rozwiązanie.
Do końca tego roku Video On Demand będzie dostępne dla znacznej większości klientów sieci UPC. Oznacza to niemal 100% pokrycie zapotrzebowania na treści 3D wśród abonentów UPC. Efektem tego może zwiększyć się zainteresowanie technologią trójwymiarową, zwiększeniem sprzedaży odpowiednich odbiorników i powróci do operatora w postaci zwiększonego popytu na filmy 3D. Może wtedy doczekamy się całej stacji nadającej w trójwymiarze?
Źródło: Broadband TV News
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.