Szef firmy Sony – Howard Stringer – poinformował, iż jego korporacja pracuje właśnie nad nową generacją telewizorów, które miałaby wesprzeć producenta w walce z konkurencją. Oraz z własnymi słabościami – oddział Sony odpowiedzialny za produkcję telewizorów przynosi straty, a akcjonariusze żądają od zarządu szybkich zmian i poprawy sytuacji. Nowe telewizory to realna zapowiedź, czy tylko pokerowy blef?
Niestety, Howard Stringer nie sprecyzował, co ma na myśli mówiąc „nowa generacja telewizorów”. Szef Sony przekonywał jedynie, iż Steve Jobs chciał zmienić nasz sposób postrzegania odbiorników telewizyjnych, a japońska korporacja podąża tą drogą. Dodał jednak, iż proces adaptacji nowej technologii będzie długotrwały i złożony.
Kilka dni później The Wall Street Journal rzucił nowe światło na wypowiedź CEO Sony. Redaktorzy gazety poinformowali, iż japońska korporacja szykuję alternatywę dla telewizji kablowej i prowadzi rozmowy z firmami z rynku medialnego, które dostarczą odpowiednie treści. Kanały mają docierać do odbiorców za pośrednictwem Internetu, a potencjalnymi widzami telewizji tego typu będą użytkownicy PlayStation 3, telewizorów Sony oraz odtwarzaczy Blu – ray. Zdaniem ekspertów, Japończycy przymierzają się do branży, w której czują się bardzo dobrze, co może im przenieść spore zyski.
Źródła: The Wall Street Journal, Onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.