Od kilku dni firmy analityczne podają dane dotyczące „czarnego piątku”, czyli początku sezonu wyprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Okazuje się, iż w tym roku prawdziwym hitem były telewizory. Jeśli chcecie wiedzieć, ile pieniędzy wydali tego dnia Amerykanie oraz jaka liczba ludzi przewinęła się przez sklepy, to zapraszam do lektury.
Czarny piątek (25 listopada) rozpoczął przedświąteczny okres wyprzedaży i prawdziwy szał zakupów. Analitycy szacują, iż tego dnia w sklepach pojawiło się nawet 226 mln Amerykanów (rok wcześniej było 212 mln osób). Wydano ponad 11,4 mld dolarów, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza wzrost o 6,6% (z 10,7 mld). Według wstępnych szacunków, w całym okresie przedświątecznych wyprzedaży Amerykanie wydadzą ponad 52 mld dolarów. To o 7 mld więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wróćmy jednak do tematu telewizorów. Okazuje się, iż były one najczęściej sprzedawanym sprzętem elektronicznym. Cieszyły się nawet większym powodzeniem niż komputery (jeśli zaś spojrzymy na wszystkie produkty, to telewizory ustąpiły jedynie ubraniom). W ubiegły piątek sprzedano 30% więcej telewizorów niż przed rokiem. Największym powodzeniem cieszyły się modele powyżej 40 cali. Warto także podkreślić, iż co czwarty klient opuścił sklep z urządzeniem elektronicznym.
Źródło: Compulenta
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.