Technologia 3D to już dzisiaj codzienność. Coraz więcej urządzeń multimedialnych pozwala nam na odbiór obrazu w tym formacie. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem telewizory 2D staną się przeżytkiem. Ceny modeli umożliwiających wyświetlanie obrazu w trójwymiarze lecą w dół – z tego też powodu nasz naród coraz częściej po nie sięga.
Już w ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku 2011 Polacy kupili 340 tysięcy telewizorów, z czego aż 12 tysięcy stanowiły modele z wyświetlaczami 3D. Do końca bieżącego roku sprzedaż w tym ostatnim segmencie ma wzrosnąć aż do 250 tysięcy – podaje Dziennik Gazeta Prawna, powołując się na dane Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego.
Także sami producenci spodziewają się znacznego wzrostu sprzedaży telewizorów 3D. Jak przewidują, rok 2014 ma być rokiem trójwymiaru – sprzedaż telewizorów wyposażonych w ową technologię ma przewyższyć sprzedaż odbiorników 2D.
W 2010 roku polski rynek telewizorów był wart 4,4 mld złotych, w tym roku Polacy na nowe odbiorniki mają wydać o kolejny miliard złotych więcej. W polskich domach najwięcej jest urządzeń firmy Samsung (29 proc. udziałów w rynku), kolejne miejsca zajmują: LG (22%), Sharp (14%), Sony (8%) oraz pozostali (26%).
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.