Po raz kolejny iSuppli przeprowadziło badania dotyczące kupowania telewizorów wykorzystujących technologię trójwymiarową. Okazało się, że rynek takich produktów prężnie się rozwija. Do końca roku zapotrzebowanie na nie znacznie wzrośnie. Już teraz telewizory Sony Bravia 3D czy LG Cinema 3D są jednymi z najczęściej kupowanych sprzętów elektronicznych.
Według badaczy, liczba sprzedanych telewizorów 3D wzrośnie do końca roku o ponad 460 procent, w porównaniu z ubiegłym. Oznacza to sprzedaż 23,4 milionów produktów na całym świecie. Głównym czynnikiem sprzyjającym producentom jest spadek cen poszczególnych telewizorów 3D. Do tego trzeba dodać rosnącą dostępność modeli, które oferują najbardziej wyszukane funkcje. Szacuje się, że w następnym roku ich sprzedaż również przyniesie ogromne zyski.
Jeszcze niedawno, kiedy technologia 3D nie była dostępna w większości oferowanych telewizorów, wysokie ceny również odstraszały klientów. Teraz poszczególne koncerny wybierają takie działania marketingowe, by przyciągnąć jak największą liczbę kupujących. Bardzo dobrze wygląda także sprzedaż odbiorników, które oferują nam dostęp do internetu i korzystanie z przeróżnych aplikacji, bez potrzeby używania komputera.
Najważniejszym wnioskiem, do którego doszli badacze z iSuppli jest to, że klienci myślą o telewizorach trójwymiarowych, jako przyszłości w tej dziedzinie. Już teraz wolą wydać więcej pieniędzy i mieć odbiornik 3D, nawet nie korzystając z jego wszystkich funkcji.
Źródło: isuppli
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.