Od dłuższego czasu nie słabnie zainteresowanie technologią trójwymiarową, która oferuje widzom dwa rodzaje projekcji: aktywną i pasywną. Niektórzy twierdzą, że przyszłość należy do tej drugiej. Teraz AU Optronic ponownie przyznaje im rację. Opublikowany raport dotyczący najnowszych statystyk informuje o tym, że korzystające z pasywnej technologii wyświetlacze 3D LCD, są częściej sprzedawane. Czy za tym sukcesem może stać bardzo dobra i kosztowna kampania reklamowa w mediach? Warto dodać, że jeden ze znanych producentów – LG – posiada ogromne możliwości promocji swoich telewizorów trójwymiarowych. Wystarczy wspomnieć choćby serię Cinema 3D.
W rzeczywistości jednak wszystko zależy od cen urządzeń, oferujących wspomniane dwa rodzaje projekcji. Coraz częściej klienci zwracają uwagę na koszty, jakie niesie ze sobą świat trójwymiaru. Nie chodzi tylko o odpowiedni telewizor 3D czy zakup okularów po niższej cenie. Dużą rolę odgrywa dostępność oferowanych produktów na lokalnym rynku. Co z tego, że pasywne 3D wygrywa w różnych publikacjach, jeżeli jakiś producent zaoferuje za jakiś czas o wiele tańsze rozwiązania w wersji aktywnego 3D?
Źródło: 3dvision-blog
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
oczywiście że pasywna to przyszłość, okulary tańsze, lżejsze, nie trzeba ładować i większy kąt działania
Jak 3D to tylko pasywne. Szkoda oczu na latające przesłony… podobno powodują bardzo nieprzyjemne bóle głowy.. a do tego z tego co pamiętam okularki takie są ciężkie i drogie.