Telewizja hybrydowa to nowa jakość domowej rozrywki, a według raportu TMT Predictions 2013 opracowanego przez Deloitte liczba telewizorów w 2013 roku wykorzystujących taką funkcję przekroczy na świecie 100 milionów. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się na temat HbbTV?
Czym jest dokładnie telewizja hybrydowa (HbbTV) i co, dzięki niej możemy zyskać?
Telewizja hybrydowa (HbbTV) oferuje odbiorcom szereg interaktywnych usług, przede wszystkim dostęp do dodatkowych treści związanych z oglądanym programem. HbbTV może być uzupełniana innymi usługami łączącymi telewizję i Internet: filmami na życzenie (VoD, Video on Demand) czy możliwością oglądania powtórek (Catch Up TV). Odbieranie telewizji hybrydowej możliwe jest dzięki telewizorom posiadającym odpowiednie oprogramowanie. Obecnie praktycznie wszyscy producenci mają w swojej ofercie takie urządzenia. Twórcy raportu „TMT Predictions 2013” szacują, że w krajach zachodnich odsetek gospodarstw domowych posiadających telewizory obsługujące tę technologię wynosi od 30% do nawet 60%. Również w Polsce w ciągu kilku lat HbbTV może stać się standardem.
Szansą na zwiększenie interaktywności polskiej telewizji DVB-T mogą być nowe stacje, które uzupełnią obecną ofertę pierwszego multipleksu. Do konkursu KRRiT na kanał filmowy stanął m.in. projekt Stopklatka TV, współtworzony przez Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A.
Telewizja hybrydowa jest dostępna w wielu modelach telewizorów, nawet tych przystępnych cenowo. Jednak największym problemem jest do tej pory uboga oferta oferowanych treści.
Połączenie klasycznych usług jakie oferuje nam telewizja z potencjałem Internetu daje praktycznie nieograniczone możliwości. Bez ruszania się sprzed telewizora możemy zapoznać się z obsadą oglądanego filmu, a wcześniej zobaczyć trailer. Bez przerywania seansu można przeczytać ciekawostki związane z konkretną sceną czy odpowiedzieć na krótką sondę, a po filmie podzielić się wrażeniami na Facebooku. Telewizja hybrydowa to przyszłość cyfrowej rozrywki – mówi Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój produktów w Stopklatka S.A. – Ceny telewizorów umożliwiających korzystanie z HbbTV wciąż spadają, jedynym problemem pozostaje więc stosunkowo uboga oferta treści – dodaje Jarosław Grzesica.
Obecnie jedynie trzech nadawców wprowadziło narzędzia interaktywnej telewizji: TVP, Eska TV i TVN (oferta ostatniej stacji nie wyszła jednak poza fazę testów). Sytuacja może ulec zmianie już niedługo, kiedy KRRiT zadecyduje o nowych kanałach w pierwszym multipleksie. Uruchomienie „hybrydowego” kanału filmowego dałoby silny impuls do rozwoju tej technologii. Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A. to podmioty z ogromnym doświadczeniem w branży medialnej, co w połączeniu z planami pełnego wykorzystania technologii HbbTV przyniesie z pewnością nową jakość w polskiej ogólnodostępnej telewizji – tłumaczy Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Stopklatka S.A.
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…
Powstał nowy serial osadzony w uniwersum „W głowie się nie mieści”. Serial nosi tytuł „Wytwórnia…
Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…
Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…
Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…
Sklep RTV EURO AGD przygotował atrakcyjną ofertę na zakup czarnego kontrolera Sony DualSense. To świetna…