Netflix to jedna z najbardziej znanych wypożyczalni filmów DVD na całym świecie, choć swoim obszarem obejmuje głównie Stany Zjednoczone. Oznacza to, że Amerykanie mogą korzystać z szerokiej gamy filmów, seriali czy programów rozrywkowych i zamawiać je nawet nie wychodząc z domu. Wszystko odbywa się przez internet. Dzięki temu miliony fanów mają dostęp do jednej z największej bazy filmowej. Oczywiście wypożyczalnia działa także za pośrednictwem poczty. Zainteresowani otrzymują na swój adres najnowsze filmy na płytach DVD. W ofercie Netflix znajduje się co najmniej 100 tysięcy tytułów.
Jednym z konkurentów Netflix jest DirecTV. Amerykańska platforma cyfrowa zaczęła nadawać 17 lat temu. Żeby przyciągnąć nowych klientów co jakiś czas przeprowadzane są analizy i badania oglądalności. Wyniki jednego z nich możemy opublikować już teraz. DirecTV zapytała swoich widzów, jak oceniają obecne oferty programowe. Do tego pojawiły się pytania o to, co proponuje im konkurencja, czyli właśnie Netflix. Okazało się, że największe wrażenie robi na widzach wysoka jakość dostępnych filmów, które dostają pocztą. Rzadkie są przypadki, by podczas wysyłki płyta uległa porysowaniu, przez co nie mogłaby być odtworzona w domu klienta. W badaniu okazało się także, że fani filmów chętnie oglądają wszelkiego rodzaju dodatki zamieszczone na płycie DVD.
Jednak zanim DirecTV będzie chciała podbić amerykański rynek i pokonać konkurencję, szefowie platformy muszą zastanowić się nad jeszcze jednym problemem. Jak bowiem dotrzeć do klientów konkurencji zamawiających filmy pocztą, skoro ci nie mają dostępu do sieci? Wszak by cieszyć się z oferty DirecTV internet jest niezbędny…
Źródło: engadget
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.