Zapewne wielu z Was stoi przed dylematem jaki telewizor kupić. Czy wybrać Samsunga, LG, Sony, Panasonica, a może Philipsa. Co prawda każdy z modeli oferuje podobne funkcje sieciowe i multimedialne, to są też takie, bez których trudno byłoby sobie wyobrazić nowoczesny Smart TV. Postanowiliśmy przedstawić po jednej naszym zdaniem najlepszej zalecie TV najpopularniejszych producentów z tegorocznych serii.
Philips z systemem Android
Telewizory Philips do niedawna charakteryzowały się tym, czego nie miały inne, konkurencyjne modele. Oczywiście chodzi o opatentowany system Ambilight (w różnych wersjach, w zależności od klasy telewizora), który sprawiał, że oglądanie filmów oraz meczów podczas Mundialu 2014 było bardziej ekscytujące. Jednak ten rok należy do odbiorników trójwymiarowych wyposażonych w Androida.
System operacyjny Android przystosowany do telewizorów Philips (pierwszych TV w Europie z Androidem), pozwoli na szybkie poruszanie się po menu, jednocześnie oferując bogatą ofertę aplikacji i multimediów ze sklepu Google Play (m.in. przeglądarkę Chrome, filmy Google, muzykę Google). W Androida zostały wyposażone modele z najwyższych serii jak, np. Philips 55PFS8109.
LG z systemem webOS
Koncern LG także postawił na innowacyjny system operacyjny (webOS), który według informacji prasowych jest podstawową cechą ponad połowy tegorocznych Smart TV. Na świecie sprzedano do tej pory co najmniej milion inteligentnych telewizorów z webOS. Głównym celem, dzięki któremu powstał było sprawienie, by korzystanie z funkcji Smart TV było o wiele prostsze i wygodniejsze (przeglądanie aplikacji, wyszukiwanie interesujących treści, itd.). Jego najważniejszym elementem jest intuicyjne menu startowe (Launcher).
Po naciśnięciu przycisku Home w dolnej części ekranu mamy szereg aplikacji i narzędzi, które możemy wybrać podczas oglądania telewizji. Telewizory z webOS oferują również ogromną bazę multimediów ze sklepu LG Store – od filmów VoD, programów TV nadawanych na żywo, nawet po materiały trójwymiarowe. Na szczęście webOS nie jest domeną tylko najwyższych i najdroższych serii. Znajdziemy go, np. w modelu LG 42LB650V.
Sony z Live Football Mode
W wielu sklepach przy Sony Smart TV możemy znaleźć informację o treści oficjalne telewizory 2014 FIFA World Cup. Jednym z takich TV jest flagowy model tegorocznej serii Sony KDL-55W955B, wyposażony, m. in. w przełomową technologię ożywiającą kolory – Triluminos. Jednak w tym roku schodzi ona na plan dalszy za sprawą czegoś przygotowanego specjalnie dla maniaKów tego, co dzieje się w Brazylii na Mundialu 2014. Chodzi o Live Football Mode (tryb Futbol na żywo) oferujący o wiele lepsze wrażenia, podczas oglądania spotkań piłkarskich.
Sony Smart TV automatycznie dostosowuje ustawienia dźwięku, gwarantując klimat prosto z piłkarskich trybun. Według producenta doping kibiców w głośnikach telewizora Sony brzmi identycznie jak ten na stadionie, dzięki pomiarom przeprowadzonym… na prawdziwych stadionach. Z trybem Futbol na żywo wiąże się także dostęp do dodatkowych materiałów związanych z historią mistrzostw świata FIFA World Cup oraz filmów publikowanych na YouTube.
Samsung z Trybem Piłkarskim
Samsung także nie rozczarował fanów futbolu i w tym roku znajdziemy coś podobnego do tego, co wykorzystują Sony Smart TV. Tryb Piłka Nożna (tryb Piłkarski) chwilę po uruchomieniu wybiera najlepsze ustawienia dźwięku oraz obrazu (podświetlenie, kontrast, nasycenie kolorów, itd.). Co najważniejsze Samsung Smart TV z podłączonym poprzez USB urządzeniem typu dysk twardy automatycznie nagra najlepsze sceny ze stadionu. Wystarczy tylko, że na boisku wzrośnie doping – Smart TV wychwyci takie momenty.
Poza ustawieniami obrazu i dźwięku możemy również skorzystać z funkcji powiększenia obrazu, pomocnej w wątpliwych dla nas sytuacjach (podczas kontrowersyjnego faulu) albo dostępu do Social TV, umożliwiającej komentowanie w czasie rzeczywistym oglądanego meczu na Facebooku, Twiterze, czy poprzez Skype’a. Tryb Piłkarski jest podstawowym wyposażeniem wszystkich Samsung Smart TV z 2014, np. Samsunga UE48H6400.
Panasonic i Swipe & Share 2.0
Swipe & Share 2.0 pomimo tego, że to funkcja znana również z ubiegłorocznych serii telewizorów, to jest ona nadal jedną z najważniejszych, znacznie ułatwiających przenoszenie multimediów z urządzeń mobilnych prosto na duży ekran TV. Za jej pomocą Smart TV stanie się centrum prostego i szybkiego strumieniowego przesyłania filmów, zdjęć oraz muzyki ze smartfona albo tabletu z systemem Android lub iOS.
Jej działanie polega na przeciąganiu palcem po wyświetlaczu mobilnego urządzenia, co jest bardziej komfortowe, niż tradycyjne sposoby. Swipe & Share 2.0 umożliwia nie tylko oglądanie wybranych treści na ekranie telewizora, ale także pozwala na udostępnienie multimediów w drugą stronę – z TV na smartfona albo tablet. Wszystkie tegoroczne modele zostały wyposażone w tę opcję, a jednym z nich jest Panasonic TX-47AS740E.
Źródło: youtube, sony, lg, samsung, panasonic, philips; oprac.: 3dManiaK
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Philipsa z Androidem to biorę w ciemno. Trzeba chwilę poczekać, aż cena spadnie i szybko lecieć po niego, bo myślę, że rozejdą się jak świeże bułeczki.