Ośrodek badawczy *TNS Polska zbadał jak wygląda korzystanie z telewizora na co dzień i co dokładnie dzieje się na rynku TV. Jeszcze kilka lat temu odbiornik TV był centrum domowej rozrywki. Jak to wygląda w czasach dzisiejszych? Oto kilka ciekawostek ze świata telewizorów.
TNS Polska wziął pod lupę zmiany jakie dokonały się na przełomie 25 lat. Wyniki badań są interesujące. Okazuje się, że 15% badanych przyznaje, że głównym narzędziem rozrywki jest właśnie telewizja. 70% ankietowanych ogląda ją codziennie, większość z nich od jednej do trzech godzin dziennie. Do tego dochodzi jeszcze jeden wniosek – dla wielu z nas życie bez telewizji jest praktyczne niemożliwe.
Jednak to nie wszystko, telewizja telewizją, ale zmiany zaszły przede wszystkim w samych odbiornikach telewizyjnych. Kilkanaście lat temu nie do pomyślenia byłoby to, że na ekranie TV będziemy korzystać z wyszukiwarki internetowej, setek aplikacji, filmów na żądanie i innych usług. Teraz nie do pomyślenia jest zakup telewizora bez dostępu do internetu.
W ciągu ostatnich 25 lat w Polsce dużo się zmieniło także pod kątem nowego ustroju i prawa. Warto dodać, że od pierwszych chwil po transformacji ustrojowej jednymi z telewizorów dostępnych w szerokiej dystrybucji były modele od Sony. Polacy wciąż dobrze wspominają odbiorniki kineskopowe Sony – Trinitron. Według danych TNS Polska, 70% badanych trzydziestolatków dobrze zna markę Sony albo sama posiadała jeden z takich TV. W czasach dzisiejszych posiadacze telewizorów Sony Smart TV zwracają szczególną uwagę na ich szeroką funkcjonalność. Co najmniej 58% korzystało już z aplikacji internetowych, z czego 14% robi to codziennie. Tymczasem 30% ankietowanych uruchamia je średnio raz na tydzień.
Jednak największym zainteresowaniem cieszą się nowe technologie oraz informacje dotyczące coraz lepszej rozdzielczości obrazu. Aż 38% badanych wie o telewizorach oferujących obraz Ultra HD. Nie ma w tym nic dziwnego bo każdy z nas chciałby stać się posiadaczem telewizora o najlepszej jakości obrazu. Według badań aż 97% uważa za najważniejszy aspekt przy wyborze nowego TV właśnie jakość obrazu oraz dźwięku.
*Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 25-40 lat korzystających z internetu. Projekt wykonano metodą zbierania danych CAWI na panelu polskich internautów. Badanie odbyło się w dniach 23-31 lipca 2014 roku.
Źródło: sony
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Philips 65PML9008 z serii The Xtra dostępny jest teraz w atrakcyjnej cenie w Media Expert.…
[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…
Powstał nowy serial osadzony w uniwersum „W głowie się nie mieści”. Serial nosi tytuł „Wytwórnia…
Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…
Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…
Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…