Już od dłuższego czasu wydawało się, że Android Market radzi sobie całkiem nieźle na dzisiejszym rynku. Jednak z raportu opublikowanego ostatnio przez firmę Distmo, sprawa wygląda zupełnie inaczej. Liderem w tej branży pozostaje nadal Google Maps.
Co prawda ilość dostępnych aplikacji, jaką oferuje Android Market wygląda podobnie, w porównaniu do AppStore. Jednak raport dotyczy głównie jakości oferowanych programów oraz popularności. Niektóre z nich nie przekroczyły magicznej liczby tysiąca pobrań. Nie pomogło nawet, to że są one darmowe.
Do tej pory najlepiej pod względem pobieranych aplikacji na rynku radzi sobie Google Maps. W ciągu kilku miesięcy odnotowano ponad 50 milionów pobrań. Tymczasem AppStore również zyskuje nowych klientów. Chociaż i tak zdarzały się momenty, kiedy wyniki nie były zbliżone do oczekiwanych. Warto dodać, że tylko sześć aplikacji od Google Maps przekroczyło pół miliona ściągnięc na telefon. W przypadku Android Market, udało się to tylko dwóm programom.
Po raz kolejny okazuje się, że liczba udostępnionych za darmo aplikacji nie jest najważniejszym czynnikiem, decydującym o silnej pozycji na rynku. Jeżeli Android Market postawi na jakość, a nie na ilość, jak proponują eksperci z branży, może wyniki sprzedażowe polepszą się na przełomie następnych miesięcy.
Źródło: distimo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.