Kto miał przyjemność pograć w Portal ten z całą pewnością wie z czym mamy tu do czynienia. Pozostałym ManiaKom radzę niezwłocznie zadbać o swoją kopię gry i uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na Aperture Science i gogle VR. Wierzcie mi na słowo!
Portal, to logiczno-platformowa gra komputerowa ukazana z perspektywy pierwszej osoby, w której to mamy możliwość poruszania się (praktycznie dowolnie) przy użyciu (znalezionej w toku rozgrywki) broni służącej do tworzenia… dwustronnych teleportów. Wszystko to zostało okraszone niezłą grafiką i wciągającą fabułą od początku rozgrywki. Gra wyprodukowana i wydana została w 2007 roku przez Valve Corporation.
Nic więcej nie dodam, ponieważ opis nie odda wielu godzin frajdy, których sam doświadczyłem przed kilku laty (zarówno przy pierwszej jak i drugiej odsłonie). Zainteresowałem? Do boju!
W związku z dużym echem i sukcesem obu części Valve (przy współpracy z HTC) stworzyło Aperture Science, czyli aplikację osadzoną w świecie Portala, która przeznaczona jest do współpracy z innym owocem wzajemnej kooperacji obu firm – HTC Vive, czyli goglami wirtualnej rzeczywistości.
Studio Node opublikowało ostatnio materiał – demo VR zaprojektowane przez firmę Valve w celu demonstracji możliwości technologii wirtualnej rzeczywistości, a co za tym idzie rozgrywki w Aperture Science.
Aperture Science osadzone zostało w świecie znanym z popularnej gry Portal i co by nie mówić prezentuje się niezwykle interesująco. Na uwagę zasługuje przede wszystkim interakcja ze środowiskiem za pomocą systemu SteamVR Lighthouse umożliwiającemu ustalenie położenia „gracza” oraz dedykowany kontroler, który jak zaraz zobaczycie fajnie podnosi wrażenie realizmu i interakcji z wykreowanym światem wirtualnym.
Na zakończenie dodam od siebie, że gameplay rozbudził moją wyobraźnię, ze względu na (dobrze mi znany) „portalowy klimat” oraz fajnie wpleciony w całość kontroler do pełni zabawy. Póki co jednak pozostaje nam nacieszyć oko i… poczekać.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.