Pokazano nowy kontroler – RINK – pozwalający przenieść nasze ręce do wirtualnego świata. Mimo, iż urządzenie nie jest standardową „rękawiczką VR”, to jednak potrafi ona przenieść nawet zgięcia palców do gry. I bardzo dobrze!
RINK to mobilny kontroler ruchu stworzony, aby wchodzić w interakcje z wirtualnymi obiektami niczym w prawdziwym życiu. Głównym zastosowaniem są hełmy wirtualnej rzeczywistości oraz urządzenia mobilne, a przede wszystkim headset Samsuga (bo jakżeby inaczej :)) Gear VR. Poniżej krótka prezentacja na którą udało mi się natrafić w Internecie.
Dodatkowo w sieci już od kilku dni widnieje materiał prezentujący możliwości kontrolera. Nagranie niestety nie jest zbyt profesjonalne – ruchy nie są płynne, a na dodatek nie pokazano “prawdziwych” rąk użytkownika. Widać jednak, że RINK pozwoli nie tylko na sterowanie całą dłonią, ale też pojedynczymi palcami.
Najciekawsza wydaje się być jednak końcówka filmu, gdzie widzimy wirtualną rękę, która pod wpływem ruchów użytkownika (najprawdopodobniej) świetnie sprawdza się w nawigacji po Internecie. Zerknijcie zresztą sami:
Mamy już zarówno hełmy jak i kontrolery VR, brakuje jednak jeszcze jakiejś ciekawej apki, gdzie moglibyśmy wcielić się np. w filmowego Ironman’a. 😉
CES 2016 odbywają się w Las Vegas w terminie 6-9 stycznia 2016 roku.
Dzięki blogom grupy techManiaK będziesz na bieżąco - Raport CES 2016
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
o to jest moc i przyszłość takie kontrolery. mimo to licze że za rok, dwa będa lepsze i bardziej funkcjonalne