Twórca oryginalnej, pierwszej konsoli Xbox, czyli Seamus Blackley postanowił podzielić się szkicami oraz pierwszymi informacji dotyczącymi kontrolerów do Xboxa. Gdyby tylko takie powstały…
Seamus Blackley został pierwotnie zatrudniony przez Microsoft w 1999 roku, a dokładnie do pracy nad DirectX. Blackley napisał wniosek do swojego szefostwa, który pozwolił mu na stworzenie oraz zaprojektowanie szkiców dotyczących designu nowego Xboxa. Po latach, a przecież sporo ich minęło od czasu premiery pierwszej generacji konsol, Blackley postanowił podzielić się wczesnymi konceptami tego, jak dokładnie miał wyglądać kontroler dla Xboxa. Pierwszy z nich nazywał się Direct X Box i wyglądał dość… futurystycznie.
Oprócz rysunków samego kontrolera, Blackley podzielił się również ciekawostkami, na temat samej konsoli Xbox. Patrząc na szkice oraz projekt, początkowo naprawdę dużo czerpała ona od Segi Dreamcast, która w tamtych latach była hitem i znajdowała się w mieszkaniach u naprawdę sporej ilości użytkowników. Blackley dodaje, iż w tamtym okresie projektanci często kopiowali rozwiązania innych, ale także zwrócił on uwagę, że sam Xbox był tylko i wyłącznie jego „bestią”.
Po analizie oraz długim zastanawianiu, Microsoft zdecydował jednak, iż wybierze bardziej klasyczny projekt kontrolera, który poznaliśmy jako „the Duke”. Oryginalny, pierwszy Xbox został zaprezentowany niedługo po tej decyzji, bo już w listopadzie 2001 pierwszego roku i praktycznie od razu przeszedł do historii – Microsoft w tamtym czasie sprzedał więcej niż 24 miliony konsol, które skutecznie walczyły z PlayStation oraz wyparły z mieszkań użytkowników Segę Dreamcast.
Microsoft nie nadążał ze sprzedażą, a na same święta firma sprzedała od ręki ponad 100,000 egzemplarzy konsoli wraz z dedykowanymi kontrolerami. Xbox był więc jednym z najbardziej rozchwytywanych prezentów na święta.
Pierwszy Xbox był początkiem oraz pierwszym krokiem Microsoftu na rynku konsol. Zaprojektowany i stworzony po to, aby walczyć z PlayStation 2, którego finalnie nigdy nie udało mu się pokonać. Xbox stoi w cieniu rozwiązania Sony do dziś. Mimo wszystko, ciekawe jak przebiegła by ewolucja samego pada, gdyby powstał on zgodnie z rysunkami projektowymi.
źródło: WCCF
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.