Netflix wprowadza nowy system ocen. Od dzisiaj można łatwiej oznaczyć interesujące tytuły, obdarowując je kciukami podobnymi do tych z Facebooka.
Netflix rezygnuje z systemu pięciu gwiazdek i zastępuje go prostszym i bardziej intuicyjnym rozwiązaniem wykorzystującym kciuki skierowane w górę albo w dół. Kciuk w górę to informacja, że materiał Ci się podoba i chcesz, aby Netflix wyświetlał Ci podobne sugestie. Z kolei kciuk w dół to sygnał, że dany tytuł nie jest w Twoim guście i Netflix ma przestać Ci go polecać. Nadal będzie można go wyszukać w katalogu, ale nie będzie prezentowany na ekranie głównym.
Każde naciśnięcie przez Ciebie kciuka w górę albo w dół pozwoli nam lepiej poznać Twoje indywidualne upodobania, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze trafniej przewidywać, które tytuły Ci się spodobają.
Oznaczana liczbą gwiazdek ocena, która jest teraz wyświetlana obok każdego tytułu, zostaje zastąpiona procentowym wskaźnikiem trafności. Wyrażona przez niego wartość pokazuje, w oparciu o Twoje prywatne upodobania, w jakim stopniu dany materiał ma szansę Cię zainteresować. Wskaźnik jest wyliczany w sposób automatyczny, z wykorzystaniem specjalnych algorytmów, które służą do analizy Twoich indywidualnych nawyków i zachowań. Nie stanowi on natomiast miary ogólnej popularności tytułu w serwisie.
Oparty na gwiazdkach system ocen, dzięki któremu sugestie są lepiej dostosowane do indywidualnych upodobań, stanowił część serwisu Netflix przez bardzo długi czas. W toku prowadzonych przez nas całorocznych testów okazało się jednak, że wielu użytkowników tak naprawdę nie wie, jak on działa.
Serwisy z recenzjami przyzwyczaiły nas bowiem do tego, że wyrażana przez nas ocena stanowi składową oceny ogólnej, a liczba gwiazdek przyznanych restauracji czy parze butów odzwierciedla w sposób uśredniony opinię wszystkich recenzentów. I choć aktywne korzystanie z tego typu aplikacji jest przyjemne, a nasza opinia może być przydatna dla innych, to jednak podstawowym ich celem niekoniecznie jest prezentowanie użytkownikowi lepszych sugestii.
Za pomocą kciuków możemy „nauczyć” system własnych preferencji po to, aby mógł on nam proponować nowe, ciekawe tytuły. W trakcie testów nowego systemu ocen Netflix zaobserwował, że liczba ocenianych tytułów wzrosła o imponujące 200%.
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Max to skarbnica świetnych seriali – popularnych i wysoko ocenianych zarówno przez widzów, jak i krytyków.…
Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…
Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…
Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…
Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…
Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…
Komentarze
Oddajcie gwiazdki!!!