Podczas konferencji na targach IFA 2018 Sony poinformowało o polskich cenach oraz dostępności nowych telewizorów tej marki z linii premium: OLED AF9 i LCD ZF9. Cóż – tanio z pewnością nie będzie.
Nie tylko Samsung, nie tylko LG – także i Sony aktywnie działa na rynku telewizorów w segmencie premium. Tym razem poznaliśmy więcej szczegółów na temat dwóch serii telewizorów – OLED AF9 i LCD ZF9 – które wkrótce trafią do sklepów. Bez wątpienia najważniejszą z nich jest ich cena. Chociaż… może lepiej ich nie znać?
Oba modele z serii MASTER wyposażono w nowo opracowany procesor obrazu nowej generacji: X1 Ultimate. Ma on zdolność inteligentnej analizy poszczególnych obiektów, a służąca do tego technologia Sony Object‑based Super Resolution zapewnia dokładność i szczegółowość. Unowocześniono też technologię Object-based HDR remaster. Obecnie umożliwia ona optymalizację każdego obiektu w celu nadania mu większej głębi, wierniejszego odwzorowania faktur oraz zwiększenia realizmu całego obrazu.
Obie serie są oparte na platformie Android TV, zapewniającej dostęp do świata filmów, muzyki, zdjęć, gier, wyszukiwarek, aplikacji itp. Funkcja wyszukiwania głosowego pozwala wyszukiwać materiały, zadawać pytania i sterować telewizorem. Wbudowany Chromecast umożliwia wygodne przesyłanie materiałów ze smartfona lub tabletu na ekran telewizora, a dostęp do serwisu Google Play oznacza możliwość oglądania filmów i programów telewizyjnych oraz uruchamiania gier.
Nowe telewizory Sony trafiły już do przedsprzedaży – ich premiera odbędzie się już niebawem, bo w drugiej połowie września. Przy okazji poznaliśmy także ceny tych telewizorów i cóż – oględnie rzecz ujmując, nie każdy będzie mógł sobie na nie pozwolić. Ceny kształtują się bowiem następująco:
- KD-75ZF9BAEP – 25 999 PLN
- KD-65AF9BAEP – 16 999 PLN
- KD-65ZF9BAEP – 12 999 PLN
- KD-55AF9BAEP – 13 999 PLN
Widać, że to bez wątpienia półka premium – najtańszy, 55-calowy model OLED oferujący obraz w rozdzielczości 4K kosztuje bowiem niespełna 14 tysięcy złotych. To oczywiście nisza i telewizory, które mają pokazać siłę danego producenta w kwestii ich produkcji. Cieszy fakt, że wraz z upowszechnianiem się technologii OLED ceny będą znacznie spadać – wedle szacunków już za dwa-trzy lata ich dostępność (i przystępność) powinna być zdecydowanie lepsza.
źródło: Sony
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.