Wielu producentów filmowych coraz częściej spogląda w stronę niezwykle zyskownego i rentownego biznesu, jakim jest serwis VOD. Plany stworzenia takowego portalu ma także AT&T, czyli od niedawna właściciel potężnego koncernu mediowego Time Warner.
Na poletku filmowych serwisów VOD nie trzeba zbyt długo szukać lidera – tym bez dwóch zdań jest Netflix, który dystansuje HBO GO i inne serwisy, w tym także rodzimego Showmaksa. Nie da się jednak ukryć, że inne wielkie koncerny medialne także mają ochotę na to, by podnieść pieniądze, które leżą w internecie. Kilka miesięcy temu informowaliśmy Was o tym, że do takiego ruchu przymierza się Disney, który już w przyszłym roku uruchomi usługę Disney Play, zawierającą bardzo bogatą bibliotekę filmów fabularnych i animowanych oraz seriali, w tym tych, które bazują na licencjach Gwiezdnych Wojen oraz superbohaterów ze stajni Marvela.
AT&T szykuje serwis VOD – biblioteki Warner Bros, HBO i Turner
Teraz do wyścigu chce dołączyć także AT&T – potentat branży telefonii komórkowej w USA, który kilka miesięcy temu przejął dom mediowy Time Warner. W skład nowego serwisu, który miałby zostać uruchomiony pod koniec 2019 roku, miałyby wejść materiały stworzone przez podległe Time Warner: wytwórnię Warner Bros, telewizję HBO oraz Turner Broadcasting. To oznacza, że nowy serwis VOD mógłby zaoferować znaczną większość oferty HBO GO, dodając do tego bardzo mocne portfolio prosto od Warner Bros.
Jak stwierdził John Stankey – szef AT&T – nowy serwis pod względem wartości oferowanego kontentu mógłby równać się z ofertą Netfliksa, podobnie zresztą w kwestii nakładów na nowe produkcje. W tym momencie trzeba przypomnieć, że Netflix rocznie wydaje około 12-13 miliardów dolarów na zupełnie nowe, autorskie treści. Tym samym wiele wskazuje na to, że w 2019 roku będziemy świadkami dwóch sporych debiutów na rynku serwisów streamingowych.
O ile nowa platforma Disney’a raczej na pewno wkroczy do Polski, biorąc pod uwagę zapowiedzi przedstawicieli tego koncernu mówiące o globalnej ekspansji, tak o obecności serwisu prowadzonego przez WarnerMedia w naszym kraju na razie mówić za wcześnie. Biorąc jednak pod uwagę, że Polska jest traktowana coraz bardziej poważnie w kwestii dostępności do nowinek technologicznych i kulturalnych, także należy oczekiwać debiutu tego serwisu na rodzimym rynku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.