O tym, że telewizory wyświetlające obraz w rozdzielczości 4K będą błyskawicznie zdobywać rynek, wiemy już od jakiegoś czasu. Teraz jednak otrzymujemy ostateczne potwierdzenie, że modele z ekranami Ultra HD już za moment zaczną dominować.
Rozdzielczość 4K szybko staje się obowiązującym standardem – choć w kwestii ogólnodostępnej telewizji zapewne poczekamy jeszcze kilka ładnych lat, nim technologia doszlusuje do możliwości współczesnych telewizorów, tak Ultra HD to już podstawa jeśli chodzi o rozwój gier komputerowych w konsolowym ujęciu, internetowych serwisów VOD czy też filmów dystrybuowanych w formacie Blu-Ray. Do tych trendów rzecz jasna dostosowuje się rynek telewizorów 4K, który bije kolejne rekordy.
100 milionów telewizorów 4K – a będzie jeszcze lepiej
Jak informuje brytyjska firma analityczna Futuresource, w tym roku z półek sklepowych zejdzie ponad 100 milionów telewizorów oferujących obraz w rozdzielczości Ultra HD – zdecydowanie najwięcej modeli trafi do nabywców w czwartym kwartale 2018 roku. Jak twierdzą analitycy, głównym powodem jest dynamicznie spadająca cena takich sprzętów, która powoli zrównuje się z modelami oferującymi obraz w FullHD. Co ważne, sprzedaż ma rosnąć „w tempie dwucyfrowym” aż do roku 2022.
Istotnym faktem jest to, że w ślad za rosnącą sprzedaż telewizorów 4K idzie także zwiększająca się popularność formatu HDR – ta technologia pojawi się na wyposażeniu połowy sprzedanych egzemplarzy w tym roku. Wśród liderów rynku, jeśli chodzi o wzrosty, wskazywani są głównie Chińczycy oraz mieszkańcy Ameryki Północnej – w Europie sprzeda się z kolei około 30% więcej takich telewizorów, jak w roku ubiegłym.
- Zobacz nasze zestawienie najlepszych telewizorów UHD
Nie tylko telewizory – świetna sprzedaż odtwarzaczy Blu-Ray i konsol
Świetna sprzedaż modeli obsługujących 4K napędza także większe zainteresowanie różnego rodzaju akcesoriami pozwalającymi na odtwarzanie multimediów w tej rozdzielczości. Liczba odtwarzaczy Blu-Ray 4K, które trafią do klientów końcowych, zostanie podwojona, a o 85% lepiej sprzedają się przystawki do telewizorów z obsługą rozdzielczości Ultra HD. W milionach sztuk można także liczyć sprzedaż ulepszonych konsol stacjonarnych – Xbox One oraz PlayStation 4.
Do grona beneficjentów trzeba zaliczyć także operatorów popularnych serwisów VOD – jak twierdzą analitycy z Futuresource, aż 20-30% abonentów Netfliksa zdecydowało się na przesiadkę na droższy plan abonamentowy, który oferuje odtwarzanie filmów w rozdzielczości 4K. W następnych latach będziemy zapewne obserwować kontynuację tego trendu, więc możemy się spodziewać, że wszystko, co oferuje znaczek „4K” na opakowaniu będzie notować rekordy popularności.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Popieram nie ma innego wyboru wiec ludzie kupuje to nie jest realne stwierdzenie gdyby tv fulhd byly pol na pol z tymi 4k wtedy mozna by sprawdzac co sie wiecej sprzedaje a tak bez semsu. Sam bym kupil fulhd zamiast 4k np przy to okolo 50 cali bo tej wiekszej wcale nie widac froznocy juz z ponad 2 metrow, Zreszta materialow 4k malutko i ceny kosmiczne jak na polskie pensje.
Co wy pierdzielicie.Wystarczy wejść do kilku znanych sklepów sieci z elektroniką i można raptem znaleźć z jeden odtwarzacz 4k albo wcale.Nie mam tu na myśli tych upscalujących do 4k.Co do telewizorów 4k >Jak ma nie wzrastać sprzedaż w tym formacie jeśli tv full hd stanowią ułamek oferty sklepów.