Wiele wskazuje na to, że już wkrótce do rywalizacji na polskim rynku dołączy kolejny, niespodziewany gracz – może się bowiem okazać, że znikający z Polski Showmax zostanie przejęty przez publicznego nadawcę.
Dwa dni temu informowaliśmy Was o tym, że jeden z głównych serwisów VOD w naszym kraju – Showmax – po dwóch latach działalności wycofuje się z Polski. Powodem ma być chęć sprzedaży tej marki i wycofanie się firmy Naspers z rynku wideo, ale nieoficjalnie mówiło się też, że platforma osiągała nie do końca zadowalające wyniki finansowe. Choć wydawało się, że bogata biblioteka filmów i seriali zniknie bezpowrotnie z końcem stycznia, to w sieci pojawiły się bardzo ciekawe informacje sugerujące, że serwis ten już wkrótce może zostać przejęty, i to przez zaskakującego kontrahenta.
Zainteresowanie kupnem Showmaksa wyraziła bowiem Telewizja Polska, co ustalił portal wirtualnemedia.pl. W rozmowie z serwisem tę kwestię potwierdził wiceprezes TVP, Maciej Stanecki, który stwierdził, że pierwsze rozmowy już się odbyły, ale do finalizacji rozmów na razie jeszcze długa droga. Telewizja Polska chce jednak sfinalizować ewentualny proces przejęcia tej platformy do końca stycznia 2019 roku, by utrzymać jej funkcjonowanie bez żadnych przerw.
Oczywiście kluczową kwestią, która może umożliwić kupno serwisu, będzie analiza oferty oraz jej wycena – negocjacje mogą być jednak znacznie łatwiejsze ze względu na fakt, że tak czy owak Naspers chce wycofać się z marki Showmax i z pewnością chętnie zrobi to jak najszybciej, ograniczając koszta utrzymywania tej marki w swoim portfolio.
Trzeba przyznać, że byłby to dość zaskakujący ruch ze strony TVP – jasne, po wycofaniu się Showmaksa z rynku tworzy się pewna luka do zagospodarowania na rodzimym rynku VOD, ale Telewizja Polska od jakiegoś czasu skupiała się na konsekwentnej budowie własnej usługi TVP VOD, która jest dostępna tylko i wyłącznie dla osób opłacających abonament telewizyjny.
Być może jest to także krok w celu zadysponowania materiałami zgromadzonymi w bibliotece Showmaksa w ofercie standardowej telewizji, przynajmniej jeśli chodzi o produkcje własne serwisu, m.in. serial „Rojst”. Czas pokaże, ale wydaje się, że subskrybenci Showmaksa z pewnością przyjmą nowego właściciela z otwartymi rękoma.
Nawiasem mówiąc – ciekawe, czy ewentualne przejęcie przetrwa kultowe już „Ucho Prezesa”?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…
Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…
Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…
Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…
Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…
W ramach Black Friday na PlayStation Store znajdziesz promocje, które pozwolą zaoszczędzić nawet do 70%…