>

Beoplay A9 trzeciej generacji, czyli świetne audio+design=10 tys. zł?

Trzecia generacja systemu audio Bluetooth Bang & Olufsen Beoplay A9 oferuje dwa dodatkowe, pełnozakresowe głośniki (razem aż 7), nowy silnik transmisji strumieniowej (szybsze Airplay 2 i Google Cast), aktywną adaptację emitowanego dźwięku do pomieszczenia, obsługę Google Assistant i do tego swoim wyglądem budzi zachwyt (lub przynajmniej konfuzję). Ale czy intrygujące wizualnie i dopracowane brzmieniowo urządzenie musi kosztować w magicznej granicy 10 tys. zł?

Podstawowa informacja: nowa wersja jedynie kosmetycznie modyfikuje niesamowity, przypominający antenę satelitarną kształt kultowej serii. Oprócz wbudowanego Chromecasta i kompatybilności z Google Assistant, B&O Beoplay A9 oferuje teraz dostosowanie sygnatury dźwiękowej do otoczenia głośnika. Dzięki temu rozwiązaniu powinniśmy uzyskać zoptymalizowany dźwięk bez względu na przestrzeń, w której ustawimy MK3 –  wstępne ustawienia możemy regulować za pomocą aplikacji Bang & Olufsen (ściana, róg i wolnostojący).

Urządzenie obsługuje wszystkie usługi strumieniowe za pośrednictwem AirPlay 2 i Chromecast; dotykowe sterowanie gestami (przesuń palcem w górę, aby zwiększyć lub zmniejszyć głośność; przytrzymaj przez kilka sekund górny czujnik, aby wyciszyć dźwięk; przesuń w prawo, aby odtworzyć następny utwór i w lewo, aby odtworzyć poprzedni; naciśnij krótko na środku, aby uruchomić ostatnio odtwarzane źródło); Multiroom; obsługę sieci Wi-fi/WLAN 802.11 b/g/n/ac (2,4 GHz i 5 GHz) oraz Bluetooth 4.2. Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda proces produkcyjny A9:

A9 MK3 posiada aż 7 wzmacniaczy mocy w klasie D:

  • 1 x 400 W klasy D dla basu;
  • 2 x 200 W klasy D dla średnich tonów;
  • 2 x 200 W klasy D dla pełnozakresowych;
  • 2 x 150 W klasy D dla wysokich tonów.

Zastosowano wzór tkaniny, aby łatwiej odróżnić nowszą wersję od MK2.

Nowy model wyceniono w zależności od rodzaju wykończenia nawet na 2500 funtów. Warto zauważyć, że dzięki premierze MK3 poprzednia generacja błyskawicznie potaniała i już dziś jest oferowana w Europie Zachodniej za ok 50% ceny wyjściowej, czyli 1100 funtów. To o wiele bardziej rozsądna kwota za tego rodzaju urządzenie, adresowane raczej do masowego odbiorcy niż audiofila, jednak i tak wciąż pozostająca poza zasięgiem standardowego polskiego konsumenta.

Można mieć nadzieję, że B&O przetrze szlak do komercyjnego wprowadzenia takich aktywnych głośników bezprzewodowych, które poza wysmakowanym dźwiękiem, szerokimi możliwościami streamingowymi i adaptacyjnymi pozwolą cieszyć się  pięknym designem nie tylko miłośnikom ośmiorniczek i carpaccio.

Grzegorz Szczypa

Najnowsze artykuły

Brad Pitt wyprodukuje drugi sezon „Dojrzewania”? Jest spora szansa

Sukces pierwszego sezonu "Dojrzewania" na Netflix może być powodem do powstania drugiej odsłony tytułu. Brad…

11 kwietnia 2025

Nadchodząca produkcja Apple TV+ będzie hitem? Alexander Skarsgård to jeden z asów w rękawie!

Czy „Pamiętniki Murderbota” będą nowym hitem Apple TV+? Nadchodząca produkcja ma mocne karty w ręce!…

11 kwietnia 2025

Masz PlayStation? Ta gra w PlayStation Plus to obowiązkowa pozycja

Nie grałeś jeszcze w Dziedzictwo Hogwartu? Trafiła się idealna okazja! Ta magiczna przygoda trafia do…

11 kwietnia 2025

Nicole Kidman rządzi na Prime Video! Ten film podbił streaming

Thriller z Nicole Kidman hitem na Prime Video, mimo miażdżących recenzji po premierze w kinach.…

11 kwietnia 2025

Polacy kochają tę konsolę – teraz kupisz ją w świetnej cenie!

Chcesz kupić konsolę PlayStation 5 w świetnej cenie? Nie przegap tej okazji – to wyjątkowa…

11 kwietnia 2025

Co oglądać w Disney+? Najnowsze premiery na kwiecień 2025 roku

Co oglądać w Disney+? Jakie nowe seriale i filmy warto znać? Sprawdź najważniejsze kwietniowe premiery…

11 kwietnia 2025