>

Beoplay A9 trzeciej generacji, czyli świetne audio+design=10 tys. zł?

Trzecia generacja systemu audio Bluetooth Bang & Olufsen Beoplay A9 oferuje dwa dodatkowe, pełnozakresowe głośniki (razem aż 7), nowy silnik transmisji strumieniowej (szybsze Airplay 2 i Google Cast), aktywną adaptację emitowanego dźwięku do pomieszczenia, obsługę Google Assistant i do tego swoim wyglądem budzi zachwyt (lub przynajmniej konfuzję). Ale czy intrygujące wizualnie i dopracowane brzmieniowo urządzenie musi kosztować w magicznej granicy 10 tys. zł?

Podstawowa informacja: nowa wersja jedynie kosmetycznie modyfikuje niesamowity, przypominający antenę satelitarną kształt kultowej serii. Oprócz wbudowanego Chromecasta i kompatybilności z Google Assistant, B&O Beoplay A9 oferuje teraz dostosowanie sygnatury dźwiękowej do otoczenia głośnika. Dzięki temu rozwiązaniu powinniśmy uzyskać zoptymalizowany dźwięk bez względu na przestrzeń, w której ustawimy MK3 –  wstępne ustawienia możemy regulować za pomocą aplikacji Bang & Olufsen (ściana, róg i wolnostojący).

Urządzenie obsługuje wszystkie usługi strumieniowe za pośrednictwem AirPlay 2 i Chromecast; dotykowe sterowanie gestami (przesuń palcem w górę, aby zwiększyć lub zmniejszyć głośność; przytrzymaj przez kilka sekund górny czujnik, aby wyciszyć dźwięk; przesuń w prawo, aby odtworzyć następny utwór i w lewo, aby odtworzyć poprzedni; naciśnij krótko na środku, aby uruchomić ostatnio odtwarzane źródło); Multiroom; obsługę sieci Wi-fi/WLAN 802.11 b/g/n/ac (2,4 GHz i 5 GHz) oraz Bluetooth 4.2. Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda proces produkcyjny A9:

A9 MK3 posiada aż 7 wzmacniaczy mocy w klasie D:

  • 1 x 400 W klasy D dla basu;
  • 2 x 200 W klasy D dla średnich tonów;
  • 2 x 200 W klasy D dla pełnozakresowych;
  • 2 x 150 W klasy D dla wysokich tonów.

Zastosowano wzór tkaniny, aby łatwiej odróżnić nowszą wersję od MK2.

Nowy model wyceniono w zależności od rodzaju wykończenia nawet na 2500 funtów. Warto zauważyć, że dzięki premierze MK3 poprzednia generacja błyskawicznie potaniała i już dziś jest oferowana w Europie Zachodniej za ok 50% ceny wyjściowej, czyli 1100 funtów. To o wiele bardziej rozsądna kwota za tego rodzaju urządzenie, adresowane raczej do masowego odbiorcy niż audiofila, jednak i tak wciąż pozostająca poza zasięgiem standardowego polskiego konsumenta.

Można mieć nadzieję, że B&O przetrze szlak do komercyjnego wprowadzenia takich aktywnych głośników bezprzewodowych, które poza wysmakowanym dźwiękiem, szerokimi możliwościami streamingowymi i adaptacyjnymi pozwolą cieszyć się  pięknym designem nie tylko miłośnikom ośmiorniczek i carpaccio.

Grzegorz Szczypa

Najnowsze artykuły

PlayStation Plus w promocyjnej cenie z okazji Black Friday! Nie przegap

Sony przygotowało specjalną ofertę na PlayStation Plus z okazji Black Friday. Zniżki obejmują wszystkie trzy…

22 listopada 2024

Mega okazja na zestaw audio Sony 5.1! Tak tanio nie było już dawno

Mocny zestaw Sony 5.1 i aż 600 W mocy możesz kupić już teraz w potężnie…

22 listopada 2024

Genialny serial na Max z kolejnym sezonem! Świat oszalał na jego punkcie

Mamy potwierdzenie! Serial na punkcie którego oszalał cały świat dostanie kolejny sezon. Miliony widzów na…

22 listopada 2024

Fantastyczne słuchawki Anker w ekstra promocji Amazon!

Słuchawki Soundcore by Anker Space One teraz w wyjątkowej promocji na Amazon.pl! Ciesz się doskonałym…

22 listopada 2024

Słuchawki Sony z jednym z najlepszych ANC na rynku w wybornej ofercie!

Sklep Media Expert oferuje teraz wyjątkową okazję, w ramach której możesz nabyć najnowsze słuchawki bezprzewodowe…

22 listopada 2024

Co oglądać w weekend? Oto najlepsze nowe filmy i seriale w tym tygodniu!

[indizar2:stronicowanie] [section:] Wybieramy najciekawsze nowe filmy i seriale VOD. Pod lupę bierzemy m.in. Netflix, Max,…

22 listopada 2024