>
Kategorie: NewsySamsung

Samsung sprzedaje więcej telewizorów QLED niż konkurencja OLEDów

Jak podaje IHS Markit, Samsung sprzedał więcej telewizorów QLED niż pięciu topowych producentów oferujących OLEDy razem wziętych. Tylko co z tego wynika i czy ma to w ogóle jakieś znaczenie?

Samsung po nieudanym romansie z technologią OLED w 2013 roku porzucił rozwijanie projektu matryc opartych o diody organiczne i skupił się na doprowadzaniu do perfekcji klasycznych telewizorów LCD, które (w wypadku modeli z segmentu premium) po jakimś czasie nazwał QLEDami.

QLED, czyli telewizor LCD na matrycy VA wzbogacony o warstwę kwantowych kropek, które pozwalają uzyskać lepszy obraz, stał się wyznacznikiem jakości w telewizorach LCD. Oferował zwykle lepsze wartości jasności w trybie HDR niż lwia część LEDowych telewizorów, jednocześnie starając się nawiązać walkę o jakość obrazu z konkurencją, która zaufała technologii matryc organicznych.

Sprzedaż telewizorów QLED vs OLED

W pierwszym kwartale 2019 roku Samsung sprzedał 896,400 telewizorów QLED. Dla porównania, w tym samym czasie pięciu producentów specjalizujących się w OLEDach (LG, Sony, Philips, Panasonic i Skyworth) w sumie sprzedało 569,600 telewizorów OLED. W ostatnim kwartale 2018 roku ten wynik wynosił 1,080,900 QLEDów w stosunku do 867,700 telewizorów OLED pięciu wyżej wymienionych marek razem.

IHS Markit przewiduje wzrost sprzedaży QLEDów w porównaniu do OLEDów aż do 2022 roku. W całym 2018 roku Samsung sprzedał 2,67 mln telewizorów QLED i jednocześnie na rynku telewizorów z kropką kwantową trzyma udziały na poziomie 98%. Pozostałe 2% rozkładają się zatem na TCL, Vizio oraz Hisense.

Udział w rynku OLEDów rozkłada się dużo bardziej zróżnicowanie. Na rynku jest 9 głównych graczy mających w swojej ofercie OLEDy, którzy w 2018 roku sprzedali 2,51 mln telewizorów. Największym i naturalnie najbardziej popularnym jest LG Electronics, które swoje udziały utrzymało w 2018 roku na poziomie 62,2%.

Co z tego wynika?

Z przeprowadzonego badania wynika przede wszystkim to, że ludzie dalej bardzo chętnie kupują telewizory LCD, które cechują się większą dostępnością w niższych calarzach (OLEDy zaczynają się od 55 cali) a także w niższych cenach.

Marketing Samsunga również zrobił swoje, ponieważ wiele osób zastanawia się ciągle czy QLED i OLED to tożsama technologia, a skoro Samsung proponuje tańsze urządzenia to dlaczego „przepłacać” za organiczne matryce?

Samsung bezsprzecznie pozostaje liderem sprzedaży telewizorów, co przekłada się na jego dominację na tej gałęzi rynku. Mimo ciągle rozwijanej i ulepszanej technologii matryc organicznych pod względem ilości sprzedaż telewizorów LCD cały czas stanowi bardzo mocne filary sprzedaży u wszystkich producentów.

Źródło: businesskorea

Matt

Najnowsze artykuły

Wejdź na wyższy poziom oglądania – Samsung OLED 77″ w ekstra cenie w RTV EURO AGD!

Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…

23 listopada 2024

UFC na Netflix stanie się rzeczywistością? Dana White nie wyklucza takiego scenariusza

Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…

23 listopada 2024

Niecodzienne podejście do reklamy gry Indiana Jones robi wrażenie

Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…

23 listopada 2024

Sony OLED 65″ w znakomitej ofercie! Dlaczego warto kupić ten model?

Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…

23 listopada 2024

Rewolucja w Xbox Cloud Gaming! Streamuj gry spoza Game Pass

Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…

23 listopada 2024

Nie przegap! Black Friday i epickie obniżki na gry w PlayStation Store

W ramach Black Friday na PlayStation Store znajdziesz promocje, które pozwolą zaoszczędzić nawet do 70%…

23 listopada 2024