Analitycy przewidują, że wprowadzenie reklam na platformę Netflix to tylko kwestia czasu. Czy dzięki temu abonament będzie tańszy?
Netflix to niekwestionowany lider rynku VOD. Zapracował sobie na tę pozycję nie tylko wieloma udanymi produkcjami, ale również tym, czego zawsze oczekiwaliśmy od klasycznej telewizji – brakiem reklam. To może się zmienić.
Prezes ThinkDigital Group, Michael Greeson jest zdania, że kurcząca się dostępność licencji, która związana jest z rozwojem nowych platform VOD (choćby premierowego serwisu Disney’a czy nowej platformy HBO Max) wpłynie na spadek atrakcyjności oferty Netfliksa.
To wszystko może zmusić Netfliksa do szukania nowych rozwiązań, co może oznaczać jedną z dwóch rzeczy: podwyżkę abonamentów lub otworzenie się na reklamy.
Osobiście trzymam kciuki za Netfliksa, który, o czym warto pamiętać, oferuje rozdzielczość 4K i Dolby Vision oraz dużo autorskich produkcji. Brak reklam, nawet kosztem wysokości abonamentu uważam za sensowne rozwiązanie. Tym bardziej że konto może dzielić kilku najbliższych użytkowników.
Czy Wy bylibyście skłonni zapłacić niższy abonament w zamian za oglądanie reklam?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.