Na Starym Kontynencie w segmencie telewizorów premium króluje LG, Samsung natomiast notuje spadki.
W Europie najpopularniejszymi telewizorami w segmencie premium są telewizory LG. Według firmy analitycznej IHS Markit LG jest liderem segmentu premium z udziałem sprzedaży odbiorników na poziomie 33,3%. Udział wartościowy wygląda jeszcze lepiej – tutaj LG może pochwalić się wynikiem na poziomie aż 38,7%.
O jakie dokładnie modele chodzi? Według IHS Markit telewizory premium, to urządzenia, które kosztują co najmniej 2500 dolarów. LG króluje również w sprzedaży samych telewizorów opartych o technologię diod organicznych – udział koreańskiego giganta w rynku wynosi aż 56%, jednocześnie wyprzedzając połączone siły producentów takich, jak Philips, Sony, Toshiba czy Skyworth.
Dobry wynik LG to zła wiadomość dla firmy Samsung, która do niedawna miała aż 42% udziału we wspomnianym segmencie – teraz sprzedaż modeli premium tej marki na Starym Kontynencie spadła do 25,2%. To może być również powód, dla którego Samsung planuje wzbogacenie oferty o OLEDy.
Podium zamyka Sony. Z 21,5% udziału japoński gigant zanotował wzrost do 25,5%. To właśnie te trzy firmy obecnie królują w Europie z łącznym udziałem na poziomie 84,1%.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.