Niejako na uboczu prezentacji nowych telewizorów Philips podzielił się bardzo ciekawą informacją na temat możliwości swoich urządzeń w zakresie dźwięku. Zarówno telewizory, jak i głośniki czy soundbary tego producenta zostaną wzbogacone o obsługę technologii DTS Play-Fi.
Choć jedną z gwiazd stoiska Philipsa na targach IFA 2019 był pierwszy telewizor OLED tej firmy wyświetlający obraz w rozdzielczości 8K, to firma znajdująca się pod kontrolą koncernu TP Vision ma także dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy cenią sobie wysoką jakość dźwięku. Firma zamierza bowiem zintegrować protokół DTS Play-Fi z telewizorami, soundbarami oraz głośnikami własnej marki.
DTS Play-Fi udostępnione dla telewizorów i sprzętu audio Philipsa
Niestety nie wiemy, czy wsparcie dla tej technologii będzie obecne tylko w przypadku modeli wydanych w 2019 roku, czy też Philips zamierza udostępnić tę technologię także w przypadku linii produktowych z lat wcześniejszych. Dostęp do tego rozwiązania będzie oferowany za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania, która będzie udostępniana zapewne na przestrzeni kolejnych miesięcy.
Czym jest technologia DTS Play-Fi? To otwarty system bezprzewodowego przesyłu sygnału audio. Dzięki Play-Fi możliwe jest bezprzewodowe odtwarzanie i kontrolowanie muzykę w całym domu i z każdego głośnika. System obsługuje bezstratną transmisję dźwięku w rozdzielczości do 24bit/192kHz z możliwością konfiguracji multiroom, multi-zone oraz multi-user oraz opcjami ustawień lewego i prawego kanału głośników. System działa przez sieć Wi-Fi lub Ethernet i może być obsługiwany z poziomu urządzeń z systemem Android i iOS, Kindle Fire, a także komputerów z systemem Windows.
Czekamy więc na pierwsze aktualizacje systemowe urządzeń Philipsa które pokażą, jak ta technologia działa w praktyce. Miejmy także nadzieję, że producent nie ograniczy tej nowości tylko do tegorocznych telewizorów i sprzętów audio, ale udostępni ją także w przypadku nieco starszych urządzeń.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dobra wiadomość. Tak właśnie zyskuje się zadowolonych klientów, którzy czują nie czują się olewani przez producentów.