Choć za dostęp do serwisów streamingowych płacimy ciężkie i jak najbardziej realne pieniądze, to i tak – jak się właśnie okazuje – wcale nie gwarantuje to priorytetu w kontekście dostępu do nowych treści. Wiele wskazuje bowiem na to, że bardziej interesujące pozycje z portfolio Apple TV+ najpierw pojawią się w kinach.
Idea, która stoi za serwisami streamingowymi wydawała się być prosta – wydajemy pieniądze na abonamenty, jednocześnie zyskując możliwość oglądania różnorodnych treści, takich jak seriale czy filmy, w pierwszej kolejności. Z tego założenia spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością zrobił sobie jednak Amazon, który regularnie wypuszcza swoje seriale do kanałów telewizyjnych, a także oferuje niektóre filmy, zwłaszcza w amerykańskich kinach.
Filmy z Apple TV+ najpierw w kinach
Teraz podobną drogą zamierza podążyć Apple. Choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone przez koncern z Cupertino, praktycznie pewnym jest, że kilka oczekiwanych przez abonentów Apple TV+ filmów najpierw trafi do kin. „Hala”, „The Banker” i „Królowa słoni” mają pojawić się na dużych ekranach jeszcze w tym roku, natomiast „On the Rocks” wiosną 2020 roku.
Na samym początku filmy Apple miałyby być pokazywane w sieciach niewielkich kin studyjnych, ale niewykluczone, że ta sytuacja już niebawem może się zmienić – wedle nieoficjalnych informacji Apple jest w trakcie rozmów z podmiotem reprezentującym duże sieci kin. Trudno spodziewać się, by ten krok był podyktowany czymś innym, niż chęcią uzyskania dodatkowego zysku.
Atak na Oskary? To mało prawdopodobne
Niewykluczone jednak, że ten krok giganta z Cupertino może naśladować działania, jakie podjął Netflix. Platforma ta zdecydowała się na prezentację niektórych swoich filmów ze względu na proces uzyskania nominacji do Oskarów – jednym z głównych wymogów w kontekście tej nagrody jest bowiem konieczność emisji obrazu w kinach. Sądząc jednak po ogromnym sukcesie „Romy” Alfonso Cuarona, była to gra warta świeczki.
Apple TV+ rozpocznie działalność 1 listopada, również w Polsce – miesięczny abonament za dostęp do tej usługi będzie kosztował 24,99 złotych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.