Skytec Group przejmuje markę Loewe – czy niedawny bankrut ma ciągle szansę na podbicie rynku telewizorów premium?
Loewe, marka wywodząca się z z Niemiec i działająca od 1923 roku, po ogłoszeniu bankructwa kilka miesięcy temu, ma wrócić na rynek. Nabyła ją spółka Skytec Group, mająca w swoim portfolio także inną wyblakłą gwiazdę z niemieckimi korzeniami, czyli Blaupunkta.
Najważniejsze informacje:
Zanim przejdziemy do samego Loewe, dwa słowa o UMC Poland Sp. z o.o., która należy do dużej grupy kapitałowej Skytec Group: w 2014 roku UMC przejęła od Sharpa 100% udziałów w podtoruńskim zakładzie w Ostaszewie, nabyła też prawa do wykorzystania japońskiej marki na europejskim rynku.
W 2017 roku los się odmienił i to Japończycy przejęli pakiet kontrolny w UMC, wskutek czego telewizory tej marki miały skutecznie walczyć o europejski rynek.
Obecnie, jak donosi AVforums, Skytec Group przejął Loewe i planuje mocny powrót na rynek. Chcąc we wrześniu tego roku zaprezentować na IFA całkiem nowe produkty (oczywiście jeśli za całkiem nowe rozumiemy montaż komponentów w dużej mierze pochodzącej od zewnętrznych dostawców). Sercem Loewe ma pozostać niemal 50-osobowy zespół pracowników, rezydujący w niemieckim Kronach, które jest tradycyjnym miastem tej marki.
Dzięki zachowaniu biura projektowego w Niemczech nowy właściciel Loewe będzie mógł ciągle określać produkty marki jako opracowane w Niemczech – choć prawdopodobnie będą one składane w polskiej fabryce.
Aslan Khablie, CEO nowo założonej LOEWE Technology GmbH zapowiada:
Naszym celem jest zmiana pozycji LOEWE jako międzynarodowej marki premium dla zaawansowanej elektroniki użytkowej. Do tego czasu możemy teraz zagwarantować ciągłość ze sprawdzoną wysoką jakością produktu w handlu, a także naszym klientom końcowym i fanom marki. Jest to również silny sygnał dla naszych partnerów detalicznych, którzy mogą nadal polegać na LOEWE w przyszłości, jeśli chodzi o stylową rozrywkę i kultowy design „Engineered in Germany”.
Poza rynkiem RTV Loewe ma spróbować swoich sił w AGD, firmując swoim logo choćby lodówki.
Powyższe pytanie nie dotyczy oczywiście inwestora, chcącego skusić klientów bazując na rozpoznawalności marki, która w przeszłości stanowiła synonim niezawodności i dobrej jakości. Skytec mając w swoim portfolio Blaupunkta i Loewe próbuje odwoływać się do emocji, które średnie pokolenia Europy Środkowej i Wschodniej mają do dawnych, niemieckich marek.
Czy jednak współczesne produkty mają cokolwiek wspólnego – poza prawem do nazwy – z dawnymi rozwiązaniami, opartymi na autorskich projektach?
Nie wiem, jak Wy to odbieracie, ale dla mnie marki jak Grundig, Blaupunkt czy właśnie Loewe jeszcze w latach 80. stanęły nad przepaścią i po dekadach własnej działalności skapitulowały przed globalnymi producentami, nie odnajdując się w nowej rzeczywistości.
Dzisiejszy Blaupunkt czy Grundig to sprzęt tłuczony na taniutkich podzespołach rodem z Chin, który odwołując się do dawnej siły marki nie oferuje jej klasy ani niezawodności.
Loewe próbował być marką premium, oferując telewizory w cenach grubo powyżej 20 tys. zł – i zbankrutował.
Czym Loewe chce skusić ekskluzywnych klientów, poza zbieraniem podzespołów od uznanych producentów, jak choćby matryc od LG? Nie mam pojęcia. Na pewno rynek premium będzie dla niej trudnym orzechem do zgryzienia, zwłaszcza biorąc pod uwagę ubiegłoroczne sukcesy LG i Samsunga na tym polu.
Czy Wy wróżycie Loewe sukces, czy firma ponownie zatonie w odmęcie zmiany właścicieli?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…
Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…
W ramach Black Friday na PlayStation Store znajdziesz promocje, które pozwolą zaoszczędzić nawet do 70%…
Święta już wkrótce, Mikołaj jeszcze bliżej, dlatego podpowiadamy co kupić na prezent! Jeżeli nie wiesz…
Netflix opublikował na YouTube zwiastun swojej najnowszej produkcji – „Wallace i Gromit: Zemsta pingwina”. Tym…
Aktor wcielający się w jednego z kluczowych bohaterów ściśle powiązanych z Emily czuje, że coraz…
Komentarze
A mnie cieszą powroty europejskich marek, okres przejściowy to wyzwanie, ale niech próbują.