Jeszcze kilka dni temu Samsung chwalił się znakomitymi wynikami firmy w segmencie TV w 2019 roku, a dziś koreański gigant snuje bardzo ambitne plany na rok 2020. Te są związane głównie ze zwiększającą się sprzedażą modeli wykorzystujących panele QLED – dynamika wzrostu wciąż może robić wrażenie.
Ostatnie dane zgromadzone przez firmę analityczną IHS Markit nie zaskoczyły chyba nikogo, kto choć odrobinę orientuje się w branży RTV – Samsung znów został największym producentem telewizorów (i to już po raz czternasty z rzędu), dystansując konkurencję zwłaszcza w segmencie modeli z półki premium. Nie jest jednak tajemnicą, że Koreańczycy bardzo mocno liczą na rozwój linii produktowej związanej z panelami QLED i na rok 2020 również posiadają bardzo ambitne plany.
50% wzrost segmentu telewizorów QLED. Oto ambitne plany Samsunga
W 2019 roku Samsung sprzedał 5,3 miliona sztuk telewizorów QLED, co okazało się być wynikiem dwukrotnie lepszym od rezultatu, który został osiągnięty w 2018 roku. Nie gorzej pod względem liczbowym ma wyglądać także rok 2020 – co oczywiste, dynamika sprzedaży pod względem procentowym nieco wyhamuje, ale i tak ma być naprawdę nieźle.
Koreańczycy planują bowiem wynik lepszy o nieco ponad 50% – chcą bowiem przekroczyć w tym roku próg 8 milionów sprzedanych telewizorów QLED, jednocześnie osiągając poziom około 90% udziałów w tym segmencie. Pozostali producenci, którzy również wypuszczają na rynek modele z technologią Quantum Dot, mogą pochwalić się znacznie gorszymi wynikami – Vizio sprzedało w 2019 roku około 380 tysięcy QLED-ów, Hisense – 300 tysięcy, a TCL i Huawei – po około 500 tysięcy egzemplarzy.
Czy koronawirus pozwoli?
Czy te ambitne założenia znajdą jednak pokrycie z rzeczywistością? Wszystkie plany może pokrzyżować tylko jedno – koronawirus. To od dalszego rozwoju epidemii zależy, czy dostawy nowych telewizorów będą na tyle wysokie, by pokryć stale zwiększające się zapotrzebowanie. Na to pytanie odpowiedź poznamy zapewne w przeciągu najbliższych tygodni, bacznie obserwując wpływ koronawirusa na branżę technologiczną.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.