Platformy streamingowe stanowią coraz większą konkurencję dla tradycyjnych abonamentów telewizyjnych. Okazuje się, że na ich rzecz w najbliższym czasie 74% odbiorców chce całkiem zrezygnować z płatnej telewizji.
Netflix, HBO GO, Amazon Prime oraz inne platformy streamingowe wciąż zyskują na popularności. Coraz więcej osób decyduje się na wykupienie dostępu do tego typu usług. Ich największymi zaletami z pewnością jest dostęp do dużej bazy filmów i seriali, brak reklam oraz możliwość szybkiej rezygnacji, co wiąże się z brakiem pobierania opłat. To właśnie te cechy sprawiają, że płatna telewizja w najbliższym czasie może stracić nawet ¾ swoich odbiorców.
Streaming to przyszłość dla materiałów wideo
Przygotowany przez Grabyo raport Walue od Video Report 2020 prezentuje analizę zachowań konsumentów z kilkunastu krajów. Użytkownicy telewizji podczas badań pytani byli o swoje przyzwyczajenia dotyczące oglądania telewizji i filmów. Odpowiadali też na pytania dotyczące preferencji oraz cen. Okazuje się, że 55% badanych korzysta z usług streamingowych. Tradycyjne usługi telewizyjne opłaca natomiast 50% użytkowników.
Z zebranych danych wynika też, że nawet 74% konsumentów planuje w ciągu najbliższych 5 lat całkowicie zrezygnować z abonamentu telewizyjnego. Dlaczego użytkownicy nie chcą już oglądać telewizji? Przede wszystkim ze względu na ceny, które są wyższe od usług typu VOD. Użytkownicy są zadowoleni z dużej elastyczności usług wideo oraz łatwego dostępu z każdego urządzenia do ulubionych seriali i filmów.
Co dalej z płatną telewizją?
Największą grupę użytkowników platform streamingowych stanowią osoby w wieku 26-37 lat. Jest to nawet 75% wszystkich odbiorców. Okazuje się jednak, że w grupie 65+ popularność tego typu usług też wzrasta. I choć tego typu platformy też nie są idealnym rozwiązaniem, na przykład ze względu na bardzo duży podział oferty filmów i seriali pomiędzy coraz to nowszych dostawców. Prawda jest jednak taka, że na w najbliższym czasie na pewno tradycyjna telewizja nie zniknie. Dostawcy będą jednak musieli zadbać o interesującą ofertę.
Oglądacie jeszcze telewizję, czy wolicie platformy streamingowe?
Źródło: Walue od Video Report 2020
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.