>

Czy platformy subskrypcyjne pokonają płatne pakiety telewizji?

Platformy streamingowe stanowią coraz większą konkurencję dla tradycyjnych abonamentów telewizyjnych. Okazuje się, że na ich rzecz w najbliższym czasie 74% odbiorców chce całkiem zrezygnować z płatnej telewizji.

Netflix, HBO GO, Amazon Prime oraz inne platformy streamingowe wciąż zyskują na popularności. Coraz więcej osób decyduje się na wykupienie dostępu do tego typu usług. Ich największymi zaletami z pewnością jest dostęp do dużej bazy filmów i seriali, brak reklam oraz możliwość szybkiej rezygnacji, co wiąże się z brakiem pobierania opłat. To właśnie te cechy sprawiają, że płatna telewizja w najbliższym czasie może stracić nawet ¾ swoich odbiorców.

Streaming to przyszłość dla materiałów wideo

Przygotowany przez Grabyo raport Walue od Video Report 2020 prezentuje analizę zachowań konsumentów z kilkunastu krajów. Użytkownicy telewizji podczas badań pytani byli o swoje przyzwyczajenia dotyczące oglądania telewizji i filmów. Odpowiadali też na pytania dotyczące preferencji oraz cen. Okazuje się, że 55% badanych korzysta z usług streamingowych. Tradycyjne usługi telewizyjne opłaca natomiast 50% użytkowników.

Z zebranych danych wynika też, że nawet 74% konsumentów planuje w ciągu najbliższych 5 lat całkowicie zrezygnować z abonamentu telewizyjnego. Dlaczego użytkownicy nie chcą już oglądać telewizji? Przede wszystkim ze względu na ceny, które są wyższe od usług typu VOD. Użytkownicy są zadowoleni z dużej elastyczności usług wideo oraz łatwego dostępu z każdego urządzenia do ulubionych seriali i filmów.

Co dalej z płatną telewizją?

Największą grupę użytkowników platform streamingowych stanowią osoby w wieku 26-37 lat. Jest to nawet 75% wszystkich odbiorców. Okazuje się jednak, że w grupie 65+ popularność tego typu usług też wzrasta. I choć tego typu platformy też nie są idealnym rozwiązaniem, na przykład ze względu na bardzo duży podział oferty filmów i seriali pomiędzy coraz to nowszych dostawców. Prawda jest jednak taka, że na w najbliższym czasie na pewno tradycyjna telewizja nie zniknie. Dostawcy będą jednak musieli zadbać o interesującą ofertę.

Oglądacie jeszcze telewizję, czy wolicie platformy streamingowe?

Źródło: Walue od Video Report 2020

Monika Wojciechowska-Boruta

Najnowsze artykuły

Kultowa bajka powraca w wersji aktorskiej! Na to czekali fani

Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…

21 listopada 2024

Coś dla fanów e-booków: wszechstronny czytnik Kindle w znakomitej ofercie!

Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…

21 listopada 2024

Zestaw PlayStation VR2 w mega niskiej cenie!

Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…

21 listopada 2024

Kontroler DualSense w ekstra ofercie! Kup dodatkowego pada już teraz

Sklep RTV EURO AGD przygotował atrakcyjną ofertę na zakup czarnego kontrolera Sony DualSense. To świetna…

21 listopada 2024

Fantastyczna informacja dla graczy: Xbox z wersją beta znakomitej usługi!

Granie w chmurze z Xbox! Streamuj swoje gry na smartfonie, tablecie, TV czy w VR…

21 listopada 2024

Netflix z pozwem zbiorowym, transmisja walki Tysona z Paulem przelała czarę goryczy

Netflix pozwany po technicznych problemach podczas transmisji walki Paula z Tysonem. Czy gigant VOD ma…

21 listopada 2024