>

Istnieje życie bez kin? Premierowe „Trolle 2” biją kasowe rekordy w serwisach VOD

Zamknięcie kin na całym świecie oznacza olbrzymie problemy nie tylko dla dystrybutorów, ale i producentów filmów. Podczas gdy wiele wytwórni zdecydowało się na przesunięcie premier swoich wielkich hitów, Universal Pictures postanowiło zaryzykować i wypuścić kontynuację bardzo udanej animacji „Trolle 2” bezpośrednio do internetu. I okazuje się, że może na tym wiele wygrać.

Wskutek pandemii koronawirusa wiele kin na całym świecie zostało zamkniętych, w tym oczywiście na największym rynku na całym świecie, czyli USA. Ta sytuacja pociągnęła za sobą decyzje o przesunięciu premiery wielu wysokobudżetowych hitów, z nową odsłoną sagi filmów o Jamesie Bondzie na czele. Jak się jednak okazuje, niektórzy nie zamierzają czekać na ponowny restart działalności kin i multipleksów, wypuszczając swoje hity do sieci.

„Trolle 2” od razu w VOD. Ryzykowny ruch Universal Pictures

Na taki krok zdecydowała się wytwórnia Universal Pictures, która jako pierwsza zdecydowała się na sieciową dystrybucję filmu, którego budżet przekracza 100 milionów dolarów – mowa o animacji „Trolle 2”. Filmowy gigant zdecydował o utrzymaniu przewidzianej na kwiecień premiery, z tym że zamiast na ekrany kin, produkcja ta trafiła do serwisów VOD oferujących płatny dostęp do premierowych produkcji – w przypadku tego filmu było to zwyczajowe 19,99 dolarów za możliwość obejrzenia animacji przez kolejne 48 godzin.

Niewykluczone, że taki sposób dystrybucji okaże się sukcesem „Trolli 2”. Już w dzień premiery film stał się numerem „1” w wielu popularnych serwisach VOD, takich jak Amazon, Apple TV czy Vudu, a także w Europie, gdzie możemy oglądać tę produkcję za pośrednictwem portalu Rakuten TV (choć niestety jeszcze nie w naszym kraju, mimo dostępności tej usługi). O tym, że sequel animacji z 2016 roku wystartował bardzo dobrze, świadczą informacje przekazywane przez przedstawicieli Universal Pictures.

Pierwsze informacje są bardzo obiecujące

Okazuje się, że „Trolle 2” pobiły wynik poprzedniej, rekordowej produkcji w odniesieniu do VOD w dniu otwarcia, czyli Jurassic World: Upadłe Królestwo, aż 10-krotnie. Biorąc pod uwagę fakt, że wspomniany film w pierwszym dniu zarobił 2-3 miliony dolarów, można śmiało przewidywać, że animacja braci Russow jeden dzień zarobiła około 30 milionów dolarów. To z kolei tyle, ile przez pierwszy tydzień emisji w sieci zarobił film Avengers: Endgame, więc wynik tej produkcji z pewnością będzie zdecydowanie wyższy.

Wielu analityków rynku filmowego zastanawia się teraz nad jedną kwestią – czy Universal zarobi na tym filmie tyle, by pokryć koszta produkcji i marketingu, które oscylują wokół kwoty 150 milionów dolarów? Jeśli tak, to ta zaskakująca inicjatywa może przynieść spore zmiany na rynku dystrybucji filmowej.

Do tej pory bowiem 90-dniowy okres ekskluzywności dla kin był traktowany jak świętość co zrozumiałe, bowiem to właśnie premiery w multipleksach były źródłem największych zysków. Aktualna rzeczywistość wymusza jednak stosowanie mocno niestandardowych rozwiązań, które jednak – w razie sukcesu – mogą zapoczątkować sporą rewolucję.

To może być początek rewolucji

Na ostateczne wyniki jeszcze poczekamy, bowiem podsumowanie zysków z serwisów VOD pojawi się zapewne dopiero za kilka tygodni, ale jedno jest pewne – lawina już ruszyła, a ewentualny dobry rezultat finansowy „Trolli 2” może nie spowoduje nagłego odejścia od kin, ale sprawi, że dystrybutorzy i producenci będą bardziej skorzy do ryzyka.

źródło

amadeusz

Najnowsze artykuły

Nie masz co oglądać? Oto najlepsze seriale na Max!

Max to skarbnica świetnych seriali – popularnych i wysoko ocenianych zarówno przez widzów, jak i krytyków.…

24 listopada 2024

Wejdź na wyższy poziom oglądania – Samsung OLED 77″ w ekstra cenie w RTV EURO AGD!

Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…

23 listopada 2024

UFC na Netflix stanie się rzeczywistością? Dana White nie wyklucza takiego scenariusza

Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…

23 listopada 2024

Niecodzienne podejście do reklamy gry Indiana Jones robi wrażenie

Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…

23 listopada 2024

Sony OLED 65″ w znakomitej ofercie! Dlaczego warto kupić ten model?

Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…

23 listopada 2024

Rewolucja w Xbox Cloud Gaming! Streamuj gry spoza Game Pass

Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…

23 listopada 2024