Po kilku tygodniach od pierwszej informacji na temat planowanej przystawki do TV Xiaomi w formie sticka – Xiaomi Mi TV Stick – do sieci trafiają konkretne wieści na temat specyfikacji oraz możliwej ceny tego urządzenia.
Po raz pierwszy o Xiaomi Mi TV Stick – nowej przystawce chińskiego producenta wpinanej bezpośrednio do telewizora – usłyszeliśmy już blisko miesiąc temu, gdy urządzenie pojawiło się w infografice pokazującej plany wydawnicze tego producenta. Teraz wiemy już, że premiera tego sprzętu to już kwestia co najwyżej kilku tygodni.
Mi TV Stick z sensowną specyfikacją techniczną
Xiaomi Mi TV Stick pojawił się bowiem w bazie popularnego sklepu Gearbest, co automatycznie zdradziło kilka ciekawych faktów na temat jego specyfikacji technicznej. Wiele wskazuje na to, że będzie to urządzenie o podobnych możliwościach, co Xiaomi Mi Box S, czyli klasyczna przystawka do TV tego producenta.
Na pokładzie znajdziemy czterordzeniowy procesor Amlogic S905 Y2, wyposażony w procesor graficzny Mali-G31. Otrzyma on wsparcie ze strony 2 GB pamięci RAM, z kolei na dane otrzymamy 8 GB przestrzeni w pamięci wewnętrznej. Przystawka będzie działać pod kontrolą systemu Android TV (wraz z obsługą Google Assistant), a także pozwoli na korzystanie z oficjalnej aplikacji Netfliksa. Ponadto będziemy mogli oglądać materiały w pełnym 4K z obsługą HDR.
Cena? Chyba odrobinę za drogo
Niestety, wygląda na to, że przynajmniej na początku urządzenie to nie będzie należało do najtańszych. Wedle informacji, które pojawiły się na stronie Gearbest, za Mi TV Stick zapłacimy 79,99 dolarów, czyli ok. 340 złotych bez podatku. To o 20 dolarów więcej niż cena wspomnianego Mi Box S, więc wygląda na to, że koncept przystawki do TV w formie sticka jest jednak nieco wyżej ceniony.
Pamiętajmy jednak, że o ile informacje o specyfikacji technicznej wydają się praktycznie pewne, tak cena urządzenia może jeszcze ulec zmianie. Przynajmniej do czasu oficjalnej premiery, a ta prawdopodobnie nastąpi na dniach.
Ceny Xiaomi Mi TV Stick
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.