>
Kategorie: Newsy

Samsung zdecydowanym liderem rynku TV. Największe udziały w historii pomiarów

Jeśli mieliście wątpliwości, kto w najbliższych miesiącach (a zapewne i latach) będzie dzierżył palmę pierwszeństwa na rynku telewizorów, to najnowszy raport pokazujący wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku nie pozostawia złudzeń. Koreańczycy są o dwie długości przed rywalami.

Najnowszy raport firmy Omdia (znanej przedtem jako IHS Markit) pokazuje, że wszyscy liczący na zmianę na fotelu lidera wśród producentów telewizorów mogą się tego nie doczekać w najbliższych latach. Samsung po raz kolejny dzierży palmę pierwszeństwa, na dodatek posiadając rekordowe udziały w rynku w historii dokonywania pomiarów.

Samsung z rekordowymi udziałami w rynku TV

W pierwszym kwartale 2020 roku Samsung odpowiadał bowiem za 32,4% sprzedaży wszystkich telewizorów, co jest topowym wynikiem w historii – lepszym o 3,4 punktu procentowego od analogicznego okresu rok temu oraz poprawionym o 0,1 pp. w porównaniu do końca 2019 roku. Tym samym koreański producent jest liderem rynku przez 14 lat z rzędu.

Jeszcze lepiej wyglądają wyniki Samsunga, jeśli weźmiemy pod uwagę jego pozycję w Europie i Ameryce Północnej – tam udziały wynoszą odpowiednio 41,1 oraz 42,5%.

Telewizory QLED cieszą się ogromną popularnością

Wedle analityków znakomity wynik Samsunga jest pokłosiem zwiększonej popularności telewizorów z matrycami QLED – w porównaniu do IV kwartału 2019 roku nabywców znalazło o 10,8% więcej takich modeli, a łączna wartość ich sprzedaży to 2,05 miliarda dolarów. Warto także zwrócić uwagę, że Koreańczycy dominują w segmencie telewizorów o rozmiarze 75 cali lub więcej – tam udziały Samsunga to aż 50,4%.

Drugie miejsce – co również nie jest żadnym zaskoczeniem – należy do LG, którego udziały wynoszą 18,7%. Tutaj również wynik został poprawiony, choć o 2,2 punktu procentowego.

Spadek sprzedaży telewizorów to fakt

Generalnie jednak sprzedaż telewizorów w I kwartale 2020 roku zauważalnie spadła – swoich nabywców znalazło 46,5 miliona sprzętów, co jest rezultatem gorszym o 10,8% od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie rok temu. Globalna wartość sprzedaży na rynku TV spadła natomiast o 17,9% do 20,6 miliardów dolarów. Generalnie jednak kryzys najmniej odczuwają wspomniane już koreańskie koncerny – znaczne spadki sprzedaży notują głównie chińskie marki.

źródło

amadeusz

Najnowsze artykuły

Nie masz co oglądać? Oto najlepsze seriale na Max!

Max to skarbnica świetnych seriali – popularnych i wysoko ocenianych zarówno przez widzów, jak i krytyków.…

24 listopada 2024

Wejdź na wyższy poziom oglądania – Samsung OLED 77″ w ekstra cenie w RTV EURO AGD!

Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…

23 listopada 2024

UFC na Netflix stanie się rzeczywistością? Dana White nie wyklucza takiego scenariusza

Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…

23 listopada 2024

Niecodzienne podejście do reklamy gry Indiana Jones robi wrażenie

Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…

23 listopada 2024

Sony OLED 65″ w znakomitej ofercie! Dlaczego warto kupić ten model?

Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…

23 listopada 2024

Rewolucja w Xbox Cloud Gaming! Streamuj gry spoza Game Pass

Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…

23 listopada 2024