Duże telewizory cieszą się coraz większym wzięciem ze strony konsumentów – tak wynika z najnowszych badań Samsunga. Już w tym roku, po raz pierwszy w historii, wiodące okażą się model o przekątnych od 55 do 60 cali.
Wraz ze spadkiem cen telewizorów, Polacy coraz chętniej decydują się na zakup modeli oferujących większe przekątne. Jak wynika z danych firmy Samsung, od 2018 roku telewizory 55 cali są najczęściej wybieranymi modelami z oferty tego producenta. Takie i większe ekrany stanowią ponad 55% sprzedaży telewizorów firmy w Polsce.
Telewizory 55-60 cali najpopularniejsze w Polsce
Z racji tego, iż mamy do czynienia z największym producentem TV na świecie, te wyniki przekładają się także na ogólną sytuację rynku TV w Polsce. W 2020 roku Polacy mają bowiem kupić więcej telewizorów z kategorii 55-60 cali niż najbardziej popularnych dotychczas modeli o przekątnej ekranu 32 cale i mniejszych, czy cieszących się niesłabnącym powodzeniem telewizorów o przekątnej 40-43 cale.
Jak przewiduje przedstawiciel Samsunga, w tym roku Polacy kupią prawie 900 tysięcy telewizorów 55+. Jednocześnie obserwowany jest stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Koreański producent chce sprzedać w naszym kraju ponad 20 tysięcy takich telewizorów.
Wpływ na takie zmiany ma oczywiście stale zmniejszająca się cena takich modeli. Przed pięciu laty średnia rynkowa cena telewizorów z przekątną 70 cali i większą oscylowała wokół 14 tys. złotych, a w 2019 takiej wielkości Smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. złotych. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 65 i 75 cali będą stanowiły około 55% ilościowej sprzedaży na naszym rynku.
Polacy nie żałują zakupu dużych telewizorów. Co więcej, chcą jeszcze większe
Co ważne, klienci, którzy zdecydowali się na zakup dużego telewizora, raczej nie żałują tego wyboru. Dane pokazały, że 57% Polaków, którzy w zeszłym roku kupili telewizor o przekątnej 55 cali lub 65 cali żałuje, że nie wybrało jeszcze większego ekranu.
To więc naturalna konsekwencja rynkowej sytuacji na rynku telewizorów – każda technologia z czasem powszednieje i tanieje, co przekłada się na jej popularność. A duży telewizor to oczywiście prawie same zalety, zwłaszcza dla kinomaniaków czy graczy korzystających z konsol.
źródło: Samsung
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.