Telewizory OLED w rozmiarze 48 cali były produktem długo wyczekiwanym. Zdaje się, że w roku 2021 mogą być jeszcze tańsze i bardziej dostępne.
LG Display ma powody do radości- 48 calowy OLED okazał się sporym sukcesem mimo wysokiej ceny i znikomej dostępności. Firma planuje zwiększyć sprzedaż tego telewizora aż ponad pięciokrotnie w 2021, i tym samym osiągnąć sprzedaż na poziomie 1 miliona egzemplarzy. Dla przypomnienia, w roku 2020, liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła 220 000 sztuk.
Telewizory OLED 48 cali są bardzo pożądanymi produktami przez graczy- z uwagi na bardziej kompaktowe rozmiary mogą służyć jako (bardzo) duże monitory, a także po prostu jako wysokiej klasy telewizory o mniejszej przekątnej.
Matryce OLED 48″ produkowane są w dwóch fabrykach. Co ciekawe w fabryce zlokalizowanej w Chinach z jednego substratu producent może wyciąć dwa panele 77″ i dwa 48″, lub trzy panele 65″ i dwa 48″. W południowokoreańskiej fabryce z jednego substratu producent wycina aż osiem 48″ paneli.
Nie ulega wątpliwości, że obniżenie cen i wzrost sprzedaży 77″ telewizorów OLED wpłynie również na popularyzację 48″ telewizora, który do tej pory był drogi, a w Polsce, przez większość czasu w szerokiej sprzedaży dostępne były jedynie modele Sony i Philipsa.
Do wzrostu popularności może także przyczynić się „budżetowa” seria OLED LG- A1. To właśnie w niej upatruję prawdziwy hit sprzedaży. Jeśli ceny będą zauważalnie niższe od tych, do których przyzwyczaili nas producenci, to nie mam wątpliwości, że nawet odświeżanie na poziomie 60 Hz w OLEDzie nie będzie przeszkodą.
Kupując telewizor OLED o przekątnej 48″ z zamiarem stosowania go jako monitor, pamiętaj jednak, że wyświetlanie statycznych obrazów przez długi czas, jak np. ikon na pulpicie czy paska start, może powodować wypalenia. Ryzyko to znacznie zmniejsza się, jeśli z OLEDa korzystasz przede wszystkim do filmów, seriali i gier.
Źródło: avcesar
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.