Właśnie zadebiutował niezapowiedziany, nowy telewizor Samsunga, który dedykowany jest graczom. Samsung QX2 ma 120 Hz i HDMI 2.1. Kiedy trafi do Polski?
Jednym z najciekawszych rynków do obserwacji nowych technologii jest rynek chiński. To właśnie tam zadebiutował Samsung QX2 Ultra-thin Gaming TV, czyli telewizor, który został stworzony specjalnie dla graczy. Choć to nie telewizor Samsung OLED, który być może powstanie w przyszłym roku, to i tak jest to bardzo ciekawy i perspektywiczny produkt.
Nowy, gamingowy telewizor Samsunga pracuje na matrycy odświeżanej z częstotliwością 120 Hz, a także wspiera HDMI 2.1, które pozwala na rozgrywkę w 4K i 120 kl./ s. Dodatkowo, model otrzymał certyfikację AMD FreeSync Premium. Telewizor ma również rewelacyjnie niski input lag na 5.8 ms.
Odbiornik, podobnie jak inne telewizory Samsunga, wspiera format HDR 10+. Jak widać na dodanych grafikach, telewizor został wyposażony w Game Bar, a użytkownik może zmieniać proporcje ekranu pomiędzy 21:9 a nawet 32:9.
Jeśli chodzi o konstrukcję to telewizor jest super smukły- jego grubość to zaledwie 2,57 cm, co może świadczyć o zastosowaniu krawędziowego podświetlenia. Mimo bardzo odchudzonej obudowy producent zmieścił 20W głośniki, które są połączone z asystentem Bixby AI. Dzięki temu telewizor może stać się centrum kontroli naszych gadżetów w ramach inteligentnego domu.
Ile kosztuje telewizor do gier Samsung QX2? Przeliczyliśmy ceny na rodzimą walutę (po średnim kursie juana z dnia 11.04.2021 tj. 0,58 zł)
- Samsung QX2 55 cali – 6999 juanów (ok. 4060 zł)
- Samsung QX2 65 cali – 8999 juanów (ok. 5220 zł)
- Samsung QX2 75 cali – 14999 juanów (ok. 8700 zł)
Telewizor zadebiutował dość niespodziewanie, i na ten moment nie ma informacji czy wprowadzony zostanie na inne rynki. Myślę, że to jednak kwestia czasu, kiedy pojawi się w Polsce. Mam również nieodparte wrażenie, że będzie to ważny produkt w ofercie Samsunga z uwagi na swój ściśle określony charakter.
Intuicja podpowiada mi, że telewizor może dołączyć do grona lifestyle’owych telewizorów, wśród których każdy ma konkretne zastosowanie (jak np. The Terrace) czy nietuzinkowy wygląd (jak np. The Sero). Odkąd granie stało się modne, kto wie, być może to właśnie gracze staną się nowymi odbiorcami lifestyle’owego produktu, stworzonego specjalnie z myślą o nich.
Źródło: Gizmochina
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.