Wiemy już, że PlayStation 5 zostanie bez Dolby Vision i Dolby Atmos w najbliższych latach. Z czasowej ekskluzywności cieszyć się może Microsoft!
[Aktualizacja 03.06.2020]
Otrzymaliśmy wiadomość od Microsoftu, według której Dolby Vision i Dolby Atmos nie będą dostępne na wyłączność dla konsol Xbox. Firma zaznacza, że nie ma podpisanej umowy na wyłączność, a informacja jest efektem błędu jednego z lokalnych zespołów Xbox.
Jednocześnie, Microsoft zaznacza, że jest dumny ze współpracy z Dolby, dzięki czemu gracze będą mogli cieszyć się z Dolby Vision i Dolby Atmos na konsolach Xbox.
[Koniec aktualizacji]
Oficjalnie wiemy już, że jedynymi konsolami, które będą wspierały Dolby Vision i Dolby Atmos będą next-geny Microsoftu – Xbox Series X i Xbox Series S. Ta sytuacja nie zmieni się w najbliższych latach, ponieważ ekskluzywny dostęp do popularnych formatów od Dolby w świecie konsol zarezerwowany będzie na wyłączność, w najbliższych przez Microsoft.
Z dobrodziejstw Dolby Atmos mogliśmy korzystać już wcześniej, po wykupieniu ze sklepu Microsoftu „przepustki”, która pozwalałaby na dekodowanie dźwięku w tym formacie, np. przy użyciu oficjalnego Microsoft Wireless Headset.
Dolby Vision na konsolach Xbox Series X i S pojawi się jeszcze w tym roku. Czasowa wyłączność ma trwać dwa lata. Niewykluczone jednak, że konkurencja opracuje własne rozwiązania. Jeśli weźmiemy technologię Sony, Tempest 3D przy wykorzystaniu dedykowanych słuchawek, zobaczymy, że inżynierowie nie śpią.
Kwestia HDR-u na konsolach może wreszcie ulec poprawie, ponieważ w ostatnich latach wiele gier wyglądało lepiej bez włączonego HDR-u niż z tą technologią. Miejmy nadzieję, że współpraca na linii Microsoft – Dolby przyniesie ciekawe efekty.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Ile można to wałkować… Sony ma swój system dźwiękowy Tempest3D audio!!! Który notabene potrafi więcej i bardziel realostycznie odwzorowywać dźwięk w przestrzeniu! I w tym momencie zakończę tę dyskusję bo jest bez celowa. Pogudzcie się z tym ze dolby w dzisiejszych czasach nie jest juz standardem który musi mieć kazde urządzenie
W temacie audio widzę że leżysz i kwiczysz…podobnie jak PS5:) Dzisiaj na rynku audiofilskim liczą się Atmos i DTS:X – reszta (z Tempestem na czele) to nieistotne dodatki.
To ty leżysz i kwiczysz ignorancie. Po pierwsze nie wiem, co wspólnego ma symulacja dźwięku przestrzennego z audiofilią, a po drugie zapewniam cię, że PS5 na pewno nie leży w kwestii dźwięku, bo podobnie jak Xbox ma zupełnie oddzielny układ odpowiadający za audio…
Takimi żałosnymi wpisami skompromitował byśbyś się na pierwszym lepszym forum fanów dobrego brzmienia
Tak się składa że mogłem sobie porównać na dobrych słuchawkach tego Tempesta i Atmosa właśnie….nie ośmieszaj się. Sony tnie z każdej strony, również na dźwięku januszują. Zastanawiam się dlaczego aż tak im szkoda kilku dolców za dużo lepszy i sprawdzony dźwięk jakim jest Atmos czy DTS:X – tak cienko Sony już przędzie?