Już wkrótce możemy być świadkami zjawiska, które denerwuje wielu użytkowników. Reklam w telewizji może być wkrótce więcej i będą trwały jeszcze dłużej.
Już wkrótce możemy doświadczyć zmian, które dotkną telewizję (jak choćby spore kłopoty TVN), a jeszcze bardziej samych widzów. Propozycję zmian przed sejmową Komisją Kultury i Środków Przekazu przedstawił Jarosław Sellin, wiceminister Kultury.
Dotyczą one wdrażania unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Co kryje się pod tymi tajemniczymi hasłami? Zmiany dotyczyć będą przede wszystkim obiektu nienawiści wielu widzów, czyli reklam. Niestety, o ich skróceniu możemy zapomnieć.
Mało tego, mogą one zostać wydłużone w wielu przypadkach. Dobowy czas antenowy będzie podzielony na trzy okresy: od 6-18, od 18-24 i od 24-6. W ciągu pierwszych dwóch wariantów, reklamy będą mogły być emitowane według starego porządku, tj. przez 20% z każdej godziny (12 minut na godzinę). W przypadku ostatniego, nocnego wariantu, który obowiązywać będzie od 24-6 rano nadawcy będą mogli transmitować właściwie… same reklamy.
Nie będzie limitów jeśli chodzi o czas nadawania, co oczywiście może zdenerwować wielu użytkowników. Mimo tego, coś mi podpowiada, że nadawcy nie będą przeginać z reklamami, ponieważ po prostu nie mieliby komu ich pokazywać, jeśli zdecydowaliby się na radykalnie długi blok reklamowy.
Oczywiście nocne marki mogą ucierpieć, ale nie zdziwi mnie wcale, jeśli niektóre stacje wydłużą czas reklam do 15 minut na godzinę, a inne być może zostaną przy tradycyjnym podziale. Tak czy inaczej zmiany w nadawaniu reklam raczej nie odbiją się przesadnie na naszym komforcie.
Źródło: Wirtualne Media
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Max to skarbnica świetnych seriali – popularnych i wysoko ocenianych zarówno przez widzów, jak i krytyków.…
Samsung OLED 77S90D – teraz w wyjątkowej cenie w RTV EURO AGD! Dlaczego warto zdecydować…
Netflix i UFC: Czy to duet idealny? Szef UFC - Dana White komentuje wejście platformy…
Nowa gra studia MachineGames zasługuje na innowacyjną reklamę, jakiej dawno nie widziano. Postanowiono, że Indiana…
Media Expert przygotowało znakomitą okazję na zakup jednego z najciekawszych telewizorów Sony. Dlaczego warto wybrać…
Microsoft wprowadził długo wyczekiwaną funkcję w Xbox Cloud Gaming, która umożliwi granie w gry bez…
Komentarze
Ze ktoś jeszcze korzysta z tak archaicznego wynalazku jak telewizja mając otwarty cały Internet.
Duża część społeczeństwa 60+, szczególnie żyjącego na wsi, dalej korzysta z tego archaicznego wynalazku, a część z tych osób nawet internetu na oczy nie widziała.