Soundbary stały się najpopularniejszym wyborem dla każdego, kto planuje dodać lepszą jakość dźwięku do swojego telewizora. Polacy pokochali te urządzenia.
Grajbelki niemal całkiem wyparły ze sklepów kina domowe. Mało tego, segment kin domowych to próg cen nie do zaakceptowania dla wielu użytkowników. Soundbary dostępne są w dużo niższych cenach, a jednocześnie oferują jakość dźwięku zdecydowanie lepszą niż większość głośników telewizora.
Nic dziwnego, że są chętnie wybieranym produktem – choć w wielu aspektach nadal ustępują potężnym zestawom, tak ich kompaktowe rozmiary, uniwersalność i przystępność są po zdecydowanie po stronie soundbarów.
W tym kontekście ciekawie wyglądają dane upublicznione przez firmę Samsung, która (według danych ogólnoświatowej firmy badawczej Futuresource Consulting) od 7 lat utrzymuje pozycję lidera na globalnym i polskim rynku soundbarów.
Nie inaczej było w 2021 roku w Polsce. Soundbary Samsung trafiły do ponad 100 tys. polskich salonów, co daje blisko 5% wzrostu względem 2020 roku. Widzowie coraz bardziej doceniają jakościowy dźwięk z Dolby Atmos. Udział firmy Samsung na polskim rynku soundbarów w 2021 roku wyniósł około 39% w ujęciu ilościowym i 39% ujęciu wartościowym.
Od 2016 do 2021 roku Samsung zanotował trzykrotny wzrost sprzedaży soundbarów na polskim rynku. Jak podaje polski oddział firmy, Polacy w 2021 roku najczęściej wybierali soundbary w przedziale cenowym od 1200 do 2800 zł. Jednocześnie stale rośnie także popularność bardziej złożonych modeli z kategorii premium.
Szukasz soundbara?
Zerknij na artykuł, w którym radzimy, jaki kupić soundbar, żeby nie przepłacić oraz zestawienia najciekawszych ofert w konkretnych ramach cenowych:
Źródło: Informacje prasowe
Ceny Samsung HW-Q600A
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
300złotych