>

Reklamy na Xbox? To możliwe

Już wkrótce możemy być świadkami reklam w grach na Xboxie. Ta wiadomość u wielu graczy wywołuje oburzenie, ale czy właściwie jest o co się oburzać?

Granie w gry to wspaniały sposób na spędzenie czasu. Zanurzenie się w wirtualnym świecie i poznawanie historii, na którą w wielu przypadkach mamy wpływ to doświadczenie, które podbiło serca ludzi na całym świecie. Gramy w grę i oczekujemy, że będzie ona wolna od natrętnych reklam, aż tu nagle… świat obiega „elektryzująca” wiadomość.

Jak donosi Business Insider, Microsoft pracuje nad programem reklam dla Xboxa, a konkretniej, dla tytułów free-to-play. Według doniesień reklamy mają być nieinwazyjne i obecne np. na billboardach w świecie gry. Gigant z Redmond liczy się jednak dość mocno z opinią graczy i zdaje sobie sprawę, że może wkurzyć społeczność, więc nie będzie to regułą.

Ponadto, podobno Microsoft nie zamierza pobierać żadnych prowizji od deweloperów za reklamy w grach, co najpewniej ma na celu przyciągnięcie większej ilości producentów do inwestycji w tytuły free-to-play, które mogłyby finalnie zachęcić jeszcze więcej graczy do wybrania ekosystemu Zielonych.

Xbox Series XXbox Series X

Xbox Series X

od: 2.890 zł »

Niewykluczone, że reklamy pojawią się jeszcze w tym roku, choć z początku może okazać się to tylko pilotażowym projektem. Tak czy inaczej warto się zastanowić, czy faktycznie tego typu reklamy mogą nam przeszkadzać. Warto przypomnieć sobie gry sprzed nawet kilkunastu lat, w których tego typu reklamy już były i właściwie… nikt nie podnosił wideł na producentów.

Mało tego, niektóre elementy rozgrywki miałyby okazję wylansować mnóstwo produktów, o ile całość nie będzie zbyt nachalna. Nietrudno wyobrazić sobie np. Nuka-Colę na sklepowych półkach i kolekcjonerskie kapsle. Z billboardów w GTA V można również wiele wyciągnąć. Czy zamiast reklamy nieistniejącego napoju, tak bardzo przeszkadzałby rzeczywisty (szczególnie gdyby całość ładnie komponowała się w świat gry)?

Moim zdaniem nie, a więcej darmowych pozycji idealnie wpisuje się w filozofię Xboxa, który ma być czymś więcej niż konsolą, ale całym ekosystemem, który jest tak przyjazny użytkownikom, że pozwala n rozgrywkę każdemu, nawet osobom w zdecydowanie mniej zamożnych częściach świata, a jak wiadomo, reklamy i tak mają dotyczyć darmowych gier.

Źródło: 1, 2


Matt

Najnowsze artykuły

Szukasz taniego dźwięku przestrzennego? Sony HT-S20R to świetny wybór!

Kina domowe to przeżytek? Trudno się z tym nie zgodzić, ale możesz mieć ich namiastkę…

24 kwietnia 2025

Możemy zapominać o telewizorach LCD, bo wszyscy będziemy mieć OLEDy?

Przyszłość telewizorów wydaje się być pod znakiem szyldu "OLED", co pokazuje sytuacja na największym na…

24 kwietnia 2025

Kolejny tegoroczny kandydat do Oscara w streamingu! Na Disney+ już w kwietniu

Kolejny tegoroczny kandydat do Oscara trafia z kin na streamingi. „Kompletnie nieznany” – opowieść o…

24 kwietnia 2025

Co oglądać w Netflix? Nowe filmy i seriale (kwiecień)

Netflix to niekwestionowany lider serwisów VOD, ale czasami premier jest tam tak wiele, że właściwie…

24 kwietnia 2025

Co oglądać na SkyShowtime? Nowości na kwiecień 2025 roku

Co nowego obejrzeć na SkyShowtime? Jakie filmy i seriale warto znać? Sprawdź nasz aktualny przegląd…

24 kwietnia 2025

Rekordowo tanie PlayStation 5 Pro! To obecnie najmocniejsza konsola na świecie

Chcesz kupić najlepszą konsolę na świecie? Podpowiadamy gdzie najbardziej opłacalnie możesz kupić hitowe PlayStation 5…

24 kwietnia 2025