Netflix ma spore problemy, które wynikają z kilku czynników. Efekt działań korporacji może dotknąć Polaków, jednak są również pewne plusy możliwych działań.
Netflix opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2022 roku, które pokazują, że po raz pierwszy od 2011 roku zakończył kwartał z odpływem użytkowników. Największy gracz na arenie streamingu VOD stracił 200 000 abonentów na przestrzeni całego kwartału. To jednak nie koniec, ponieważ firma przewiduje kolejne straty w 2022 roku i zastanawia się nad nowymi planami.
Za sytuację w dużej mierze odpowiedzialna jest wojna w Ukrainie, w ramach której Netflix wycofał się z Rosji, chcącej zmusić platformę do pokazywania propagandowej telewizji. Wyjście z Rosji to jednak wbrew pozorom nie aż tak gigantyczna strata na tle całościowym, ponieważ z tego kraju odciętych od Netflixa zostało ok. 700 000 użytkowników.
Duży odsetek zakończonych subskrypcji również jest czynnikiem, który wpłynął na słabszy wynik. W tym miejscu można doszukiwać się całego mnóstwa przyczyn. Netflixowi zarzuca się, po raz kolejny, pójście na ilość, a nie na jakość, a także nazbyt dużą ideologizację treści tworzonych na potrzeby platformy.
Możemy również domyślać się, że uchodźcy z Ukrainy, jak również osoby, które zostały bronić kraju przed Rosją, mają w tym momencie na głowie ważniejsze problemy niż opłacanie Netflixa i oglądanie seriali. Z pewnością powodem jest również coraz mocniejsza ekspansja HBO Max i Disney+, które w niższej cenie abonamentu oferują dostęp do wysokiej jakości treści.
Finalnie nie mogło zabraknąć argumentu o dzieleniu się kontem przez osoby niemieszkające pod jednym dachem. Z tym Netflix już rozpoczął walkę, natomiast jeśli firma nie przemyśli strategii, to odpływ użytkowników może być jeszcze większy, ponieważ abonament w wysokości 60 zł to zdecydowanie za dużo, jeśli miałaby korzystać z niego tylko jedna osoba.
Netflix rozważa wprowadzenie tańszego planu z reklamami, które mogłyby poprawić kondycję finansową platformy. Mógłby być ciekawy projekt, z którego mogłoby skorzystać wielu Polaków. To jednak możliwe dopiero w najbliższym roku lub za dwa lata. Netflix pozostaje ciągle największym graczem na arenie serwisów VOD z liczbą ok. 221,64 milionów subskrybentów. Najbliższe miesiące mogą jednak zweryfikować cały rynek streamingu.
Źródło: FlatpanelsHD
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
ja zrezygnowałam z subskrypcji, zostawiłam sobie player, pakiet na rok kosztuje tylko 49 zł, często oglądam tam seriale i programy