Przyszłość gier na konsole może wkrótce wyglądać inaczej niż do tej pory. Wszystko za sprawą reklam, które wkrótce będziemy podziwiać na naszych ekranach.
Kilka dni temu informowaliśmy o reklamach, które wkrótce pojawią się na konsolach Xbox. Zdaje się, że tym razem nie tylko Microsoft pomyślał w ten sposób – jak donosi Business Insider, również Sony pójdzie podobną drogą i doposaży gry free-to-play w reklamy.
Reklamy mają występować w formie billboardów w grach, i niewykluczone, że np. za obejrzenie reklamy będzie można odblokować dodatkowe nagrody. To wszystko ma dotyczyć gier free-to-play, dzięki czemu ta gałąź będzie mogła być jeszcze lepiej zagospodarowana, a gracze będą mogli sprawdzić więcej ciekawych tytułów.
Czy jednak na pewno za darmo? Oglądanie reklam to już swego rodzaju opłata. O ile są to nieszkodliwe billboardy w grach, to nic złego się nie dzieje, natomiast w innej formie mogą być bardziej nachalne. Mimo tego warto poczekać na finalne efekty. Całkiem prawdopodobne, że Sony wprowadzi reklamy już z końcem 2022 roku.
Tak szybkie dodanie reklam, a także możliwy okres wprowadzenia (który prawie pokrywa się z Xboxem), może być sygnałem dla deweloperów, którzy chcieliby przyciągnąć większą publikę w zamian za zyski z reklam. Gry free-to-play na konsolach raczej były nieco na bocznym torze, ale to może się zmienić.
W końcu bardzo popularne gry takie jak League of Legends, Fortnite czy też Genshin Impact dostępne są całkowicie za darmo, a dla twórców przynoszą gigantyczne zyski, również za sprawą mikrotransakcji.
Ceny Sony Playstation 5
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.