Najtańszy pakiet Disney+ z reklamami jest dostępny już dzisiaj. Kto może skorzystać i czy warto wybrać ten wariant abonamentu?
Reklamy w serwisach VOD to coś, co jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić (przynajmniej przywołując te najpopularniejsze). Niestety, z biegiem czasu platformy VOD przejmują pewne cechy telewizji linearnej, a telewizja coraz mocniej romansuje z internetowymi rozwiązaniami.
Efektem tego są nowe plany abonamentowe, które proponują nam serwisy VOD. Najczęściej oferują dostęp do platformy w ograniczonej formie (Netflix z reklamami to okrojona oferta i podstawowa jakość), ale przede wszystkim chodzi o wyświetlanie reklam.
Niedawno informowaliśmy o planach Disneya na abonament z reklamami, a już dzisiaj został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych. Dobra wiadomość jest taka, że choć Netflix oferuje stosunkowo słabą jakość w najtańszym planie (720p bez HDR), tak w przypadku Disney+, nawet w najtańszym planie z reklamami możemy liczyć na rozdzielczość 4K, HDR10, Dolby Vision i IMAX Enhanced.
Cena dostępu do Disney+ Basic (pakiet z reklamami) to 7,99$ miesięcznie. Dotychczas, cena ta obowiązywała po prostu za klasyczny plan bez reklam. Podstawowa wersja bez reklam podrożała natomiast do 10$. W Polsce cena Disney+ to 28,99 zł miesięcznie (lub 289,99 zł za rok płatne z góry).
Czy Disney+ z reklamami pojawi się w Polsce? Myślę, że to bardziej niż pewne, choć z pewnością nie nastąpi to zbyt szybko. Taki scenariusz mógłby oznaczać podobne podwyżki jak w USA (np. za Disney+ z reklamami zostałaby obecna cena, a cena „zwykłego” abonamentu wzrosłaby do ok. 35 zł).
Na tę chwilę nie mamy żadnych informacji dotyczących naszego kraju, dlatego warto już teraz nadrobić ciekawe filmy i seriale w Disney+, lub oglądać inne serwisy w oczekiwaniu na 3 sezon Mandalorianina.
Źródło: FlatpanelsHD
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.