Znamy zwycięzcę wyścigu streamingowego – króluje Netflix! Przytłaczające 54% udziałów polskiego rynku trafia do amerykańskiego giganta, z Disney+ i Playerem w odległym zanadrzu. Okazuje się, że Polacy spędzają na Netflixie średnio 5 godzin dziennie.
Podsumowując ostatnie wyniki badań, możemy wyróżnić trzy kluczowe wnioski:
W świetle najnowszego badania Mediapanel przeprowadzonego przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu tego roku Netflix przyciąga rekordowe 11,1 miliona polskich użytkowników, co stanowi 37,44% wszystkich internautów w kraju.
Średni czas spędzony na tej platformie osiąga 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund, co przekłada się na dominujący, 54,36%-owy udział w całkowitym czasie spędzanym na platformach streamingowych.
Pozostałe dwie platformy – Disney+ i Player – muszą zadowolić się mniej więcej 7% udziałem rynku. Disney+ cieszy się jednak uwagą 3,84 miliona użytkowników, którzy na platformie spędzają średnio godzinę, 52 minuty i 27 sekund.
Player natomiast może pochwalić się zasięgiem na poziomie 2,56 miliona odwiedzających, którzy na platformie przebywają średnio 2 godziny, 40 minut i 52 sekundy.
Pozostałe serwisy streamingowe dają z siebie wszystko, aby wywalczyć jak najwięcej uwagi polskiego widza. W przypadku HBO Max, każdy z 2,93 miliona użytkowników spędza na platformie średnio 2 godziny i 11 minut.
Tuż za nim uplasowało się TVP VOD, które przyciąga 2,15 miliona użytkowników, spędzających na platformie średnio 2 godziny i 19 minut.
Niemniej ważni są też gracze takie jak Canal+ online (2,03 miliona użytkowników) czy Polsat Box Go, który pomimo niższej liczby użytkowników (1,23 miliona), walczy o każdą minutę ich uwagi.
Zaskakująco niska pozycja na liście przypadła Prime Video od Amazona, z wynikiem zaledwie 2 milionów użytkowników.
Z kolei SkyShowtime, młody gracz na rynku od lutego tego roku, już może pochwalić się 1,86 milionem polskich użytkowników.
Maj przyniósł istotne zmiany w badaniach Mediapanel, zaczęto bowiem uwzględniać łączny czas korzystania z platform w kategoriach takich jak VOD i OTT.
W przypadku Netflixa, obserwujemy wzrost o 7,5% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Mimo przyrostu użytkowników o 1,14 miliona, średni czas spędzony na platformie skurczył się o 32 minuty.
Disney+ zdołał zwiększyć swoją część rynku, przechodząc z 6,09% do 6,97%, co oznacza przyrost aż 884,7 tys. użytkowników. HBO Max i Prime Video również odnotowały wzrosty: 387,8 tys. i 210,6 tys. nowych użytkowników.
A Ty, z której platformy korzystasz najczęściej? Czekamy na Twoje odpowiedzi!
https://www.rtvmaniak.pl/9637120/kleska-firm-streamingowych/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Philips 65PML9008 z serii The Xtra dostępny jest teraz w atrakcyjnej cenie w Media Expert.…
[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…
Powstał nowy serial osadzony w uniwersum „W głowie się nie mieści”. Serial nosi tytuł „Wytwórnia…
Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…
Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…
Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…