fot. Netflix
Netflix wchodzi w nowy etap walki z udostępnianiem haseł, obejmując swoimi działaniami rynki na całym świecie. Taki krok przyniósł im wzrost subskrybentów o 6 milionów w II kwartale 2023. Jakby tego było mało, zdecydowali się także na wycofanie podstawowego planu bez reklam w USA i Wielkiej Brytanii.
Jestem na bieżąco z najnowszymi wieściami od Netflixa, więc ta decyzja nie jest dla mnie zaskoczeniem. Czuje, że wraz z nadchodzącymi miesiącami reklamy pojawią się w wielu krajach i bardzo możliwe, że także w Polsce.
Netflix zdecydował się na stanowcze kroki, obejmując swoją strategią różne rynki. Zakaz udostępniania haseł, podobny do tego obowiązującego już od pewnego czasu w Polsce, przyniósł firmie w II kwartale 2023 roku 6 milionów nowych subskrybentów.
Przez porównanie, w II kwartale 2022 firma straciła prawie milion klientów. Wygląda na to, że ten dynamiczny przyrost jest rezultatem zakupu subskrypcji przez osoby, które wcześniej korzystały z usługi za darmo, dzieląc się dostępem.
Źródło: Źródło: Pexels.com autor: cottonbro studio
Netflix zapowiedział, że skupi się na ograniczeniu współdzielenia kont pomiędzy różnymi gospodarstwami domowymi, co obejmie prawie wszystkie kraje. Ta decyzja może zdziwić, biorąc pod uwagę, że to ten sam gigant zachęcał wiele lat temu swoich użytkowników do takich praktyk.
Ograniczenia były wprowadzane stopniowo na różnych rynkach, dotykając już takie kraje jak Kanada, Nowa Zelandia, Portugalia i USA w 2023 roku. Niektóre kraje zyskały nawet możliwość dokonania dodatkowej opłaty za możliwość współdzielenia konta.
W liście do swoich akcjonariuszy Netflix wspomniał, że nie ma zamiaru wprowadzać dodatkowych opcji członkostwa dla klientów w krajach, gdzie nowe ograniczenia są stosunkowo świeże. Firma argumentuje to niską penetracją rynku i dostępnością ekonomicznych planów subskrypcji.
Fot. Pixabay
Gigant streamingowy skomentował to tymi słowami:
„Na tych rynkach nie oferujemy dodatkowej opcji członkowskiej, biorąc pod uwagę, że niedawno obniżyliśmy ceny w wielu z tych krajów (na przykład w Indonezji, Chorwacji, Kenii i Indiach), a penetracja jest nadal stosunkowo niska w wielu z nich, więc mamy dużo możliwości bez tworzenia dodatkowej złożoności. Gospodarstwa domowe pożyczające Netflixa będą mogły przenosić istniejące profile na nowe i istniejące konta”.
Dla urozmaicenia firma ostatnio wprowadziła przenoszenie profili w bardzo łatwy sposób.
Kończą się dobre czasy. Zwłaszcza że Netflix postanowił usunąć podstawowy plan bez reklam w USA i Wielkiej Brytanii. Ta opcja nie jest już dostępna dla nowych lub powracających członków.
Pozostaje zastanawiać się, jak te działania wpłyną na pozycję Netflixa w różnych krajach. W Polsce nie ma sobie równych. Czy to się zmieni? Czas pokaże.
https://www.rtvmaniak.pl/9638243/niespodziewany-hit-rzadzi-na-netflix-czy-juz-go-widziales/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Chcesz kupić konsolę Sony PlayStation 5 z napędem w niskiej cenie! Kapitalna okazja pojawiła się…
Nowy serial „Porządna amerykańska rodzina” jest już dostępny w serwisie streamingowym Disney+. To dramatyczna i…
Moda bez cenzury: Stacy London i Clinton Kelly wracają na ekran! Sprawdź zapowiedź nadchodzącego show…
Po nowych telewizorach i soundbarach Sony na 2025 rok, firma wprowadza mocną ofertę głośników, a…
Samsung szykuje rewolucję w telewizorach LCD, a stać za nią będzie podświetlenie micro-LED i gigantyczne…
Baseball bez filtrów: dokument Netflix przybliży kulisy życia skoncentrowanego na klubie Boston Red Sox, pokazując…