Choć wielu z nas mogłoby przypuszczać, że Netflix jest ulubieńcem w polskich domach, najnowsze badania firmy Nielsen rysują zupełnie inny obraz. Streaming, choć popularny, nie jest liderem w naszym kraju. W lipcu 2023 roku Netflix nawet nie znalazł się na podium.
Rynek streamingu w Polsce rośnie, ale nie tak szybko, jakby się mogło wydawać. Zaskakująco niski udział w rynku, 6,9%, pokazuje, że tradycyjna telewizja wciąż ma się dobrze.
- Topowy film na Netflix z Keanu Reevesem w roli głównej. Warto obejrzeć!
- Netflix zawiódł Świątek! Sportsmenka wyraziła swoje niezadowolenie
Lipiec i telewizja
W okresie letnim, zwłaszcza w lipcu, Polacy rzadziej spędzają czas przed ekranem telewizora. Nadawcy telewizyjni, nie emitując swoich flagowych programów, pozostawiają widzów z ograniczonym wyborem.
Najchętniej oglądane programy w lipcu to:
- wydarzenia sportowe,
- wydarzenia muzyczne na żywo,
- wiadomości,
- wiadomości sportowe,
- pogoda.
Nasza miłość do aktualności i chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami sprawiają, że takie programy cieszą się niesłabnącą popularnością. Brak pewnych programów okazał się jednak szansą dla rynku streamingowego, który zanotował niewielki wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Podium telewizyjne w lipcu prezentuje się następująco:
- satelitarna – 34,1%
- kablowa – 30%
- naziemna – 22,8%
Lider transmisji strumieniowej
Gdyby zapytać przeciętnego Polaka o lidera wśród platform streamingowych, wielu z nas wskazałoby na Netflixa. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Nielsen mówią coś innego. YouTube triumfuje, zdobywając tytuł lidera już trzeci miesiąc z rzędu.
Platforma ta zdobyła udział na poziomie 1,9%, co stanowi wzrost o 0,1% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Tuż za nim, z wynikiem 1,7% całości rynku telewizyjnego, plasuje się Netflix, który zyskał zaledwie 0,2%.
HBO Max i Amazon Prime również zanotowały wzrost oglądalności, choć ich udział w rynku wciąż jest stosunkowo niewielki.
Warto podkreślić, że prezentowane dane bazują na informacjach zebranych od 3 500 gospodarstw domowych i blisko 9 700 panelistów. W badaniach uwzględniane są osoby w wieku powyżej 4 lat.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.