>

Z tych platform streamingowych odchodzimy najczęściej! Zaskakujące wyniki ankiety

Najnowsza ankieta przeprowadzona wśród 2000 Amerykanów ujawnia, z których platform streamingowych najchętniej rezygnują w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Na czele listy znalazł się Netflix, a zaraz po nim są popularne platformy także i w Polsce.

Chociaż Netflix cieszy się wielką popularnością, często słyszymy opinie, że oferta tej platformy nie jest wystarczająco atrakcyjna. Jakie inne wnioski płyną z najnowszej ankiety?

Ankieta zdradza szczegóły

Ankietę przeprowadziła firma Vorhaus Advisors, która uzyskała odpowiedzi od 2000 dorosłych Amerykanów. Zaskakujące jest to, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy najczęściej rezygnowano z Netflixa, a tuż za nim uplasowały się Disney+ oraz Amazon Prime.

Źródło: Pexels.com autor: cottonbro

Mimo rosnącej liczby subskrypcji wiele osób decyduje się na rezygnację. Dyrektor generalny Vorhaus Advisors, Mike Vorhaus, podczas konferencji w San Francisco zauważył:

Problem polega na tym, że w Stanach Zjednoczonych wszyscy, którzy obecnie mają jakieś konflikty, a także ci, którzy kiedykolwiek zrezygnowali, stanowią łącznie niemal całkowitą liczbę osób, które zastanawiałyby się nad dołączeniem do serwisu streamingowego. Już raz odmówili Netflixowi, więc teraz jest wyzwanie, aby ich przekonać ponownie, co nie jest łatwe.

Dodatkowo dane wskazują, że około 12% subskrybentów w wieku 18-34 lata prawdopodobnie zrezygnuje z abonamentu w przyszłym roku. Co więcej, aż 47% osób podaje oszczędność pieniędzy jako główny powód rezygnacji.

Progrozy, prognozami…

Na koniec warto zwrócić uwagę na pewną ciekawą tendencję. Badanie przeprowadzone przez Vorhaus Advisors pokazało, że aż 2 na 5 Amerykanów regularnie ogląda filmy online.

W różnych grupach wiekowych obserwujemy wzrost dziennego oglądania filmów wideo w formacie cyfrowym – od 7% do 10%.

Źródło: finance.yahoo.comMimo pewnej niechęci i chęci rezygnacji z subskrypcji trend wzrostowy jest niezaprzeczalny. Wydaje się, że streaming będzie nadal mocno zakorzeniony w kulturze konsumenckiej.

Jednakże, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej popularna staje się darmowa telewizja z reklamami. Ten trend zaczyna również pojawiać się w Polsce, choć na razie nie jest tak silny jak za oceanem.

Następne lata zapowiadają się intrygująco, zwłaszcza że ewentualne podwyżki cen mogą odstraszyć wielu subskrybentów.

Czy rynek dostosuje się do oczekiwań konsumentów, czy może konsument będzie musiał dostosować swoje nawyki? Czas pokaże.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Genialny serial na Max z kolejnym sezonem! Świat oszalał na jego punkcie

Mamy potwierdzenie! Serial na punkcie którego oszalał cały świat dostanie kolejny sezon. Miliony widzów na…

22 listopada 2024

Fantastyczne słuchawki Anker w ekstra promocji Amazon!

Słuchawki Soundcore by Anker Space One teraz w wyjątkowej promocji na Amazon.pl! Ciesz się doskonałym…

22 listopada 2024

Słuchawki Sony z jednym z najlepszych ANC na rynku w wybornej ofercie!

Sklep Media Expert oferuje teraz wyjątkową okazję, w ramach której możesz nabyć najnowsze słuchawki bezprzewodowe…

22 listopada 2024

Co oglądać w weekend? Oto najlepsze nowe filmy i seriale w tym tygodniu!

[indizar2:stronicowanie] [section:] Wybieramy najciekawsze nowe filmy i seriale VOD. Pod lupę bierzemy m.in. Netflix, Max,…

22 listopada 2024

Znakomity Samsung QLED 55″ z FALD w ekstra cenie!

Telewizor Samsung 55Q80D to doskonały wybór w atrakcyjnej cenie. Skorzystaj z oferty dostępnej na Allegro…

22 listopada 2024

Max z najnowszym trailerem „The Pitt”. To będzie murowany hit platformy!

Max z pierwszym trailerem potencjalnego hitu. Noah Wyle powraca w roli niezłomnego lekarza w 15-odcinkowym…

22 listopada 2024