Amazon Prime w przyszłym roku postanowił dodać reklamy w swojej platformie dla poszczególnych krajów. Wraz z kolejnymi miesiącami grono te będzie się stopniowo poszerzać. Reklam ma być mniej niż w tradycyjnej telewizji, a zysk z nich zostanie przeznaczony na produkcję nowych tytułów.
Nie jestem zagorzałym fanem Amazon Prime, przyznam, że moja przygoda z tą platformą zakończyła się po okresie próbnym. Zdaję sobie jednak sprawę, że w Polsce serwis ten ma swoje grono wiernych użytkowników.
Amazon ma ambitne plany na rok 2024, kiedy to w swojej usłudze Prime Video zamierza wprowadzić reklamy.
Zanim jednak zaczniesz przewracać oczami, warto wiedzieć, że zgromadzone w ten sposób środki mają być przeznaczone na tworzenie nowych filmów i seriali.
Pierwsze kraje, które zobaczą reklamy na początku przyszłego roku, to Wielka Brytania, USA, Niemcy i Kanada.
Amazon oferuje opcję wykupienia pakietu bez reklam, który prawdopodobnie będzie kosztował nieco więcej niż standardowa subskrypcja. Mimo to Amazon podkreśla, że ich oferta pozostaje „bardzo atrakcyjna”.
W tym kontekście warto zauważyć, że Prime Video idzie śladami gigantów takich jak Netflix i Disney+, którzy również mają w swoim serwisie reklamy.
Rok 2024 zapowiada się również interesująco dla Francji, Włoch, Hiszpanii, Meksyku i Australii. W tych krajach reklamy zaczną się pojawiać w kolejnych miesiącach po debiucie w pierwszych czterech krajach.
Jeśli zastanawiasz się, ile będzie kosztować opcja „bez reklam” w Stanach Zjednoczonych, mam dla ciebie pewne informacje.
Pakiet ten będzie dodatkowo kosztował 2,99 USD miesięcznie. Co do cen w innych krajach, Amazon obiecuje ujawnić je w późniejszym terminie.
W Polsce subskrypcja Amazon Prime to wydatek rzędu 10,99 zł miesięcznie lub 49 zł rocznie, z opcją 30-dniowego okresu próbnego dla nowych użytkowników.
Amazon oficjalnie odniósł się do kwestii wprowadzenia reklam, podkreślając, że celem jest:
Aby nadal inwestować w atrakcyjne treści i zwiększać te inwestycje przez długi czas, począwszy od 2024 roku, programy i filmy Prime Video będą zawierały ograniczone reklamy w Wielkiej Brytanii.
Nie wszyscy subskrybenci są jednak zadowoleni z tej zmiany.
Analityk Hanna Kahlert z Midia Research zauważa, że choć wielu użytkowników jest niezadowolonych z wprowadzenia reklam do płatnej usługi, niektórzy są skłonni zaakceptować tę praktykę, jeśli dzięki temu koszt subskrypcji zostanie obniżony.
Kahlert dodaje również, że Amazon nie musi się obawiać masowych rezygnacji z subskrypcji, ponieważ streaming to tylko jedna z wielu korzyści płynących z pakietu Prime.
Amazon w swoim oświadczeniu zobowiązał się również do:
Znacznego zmniejszenia liczby reklam w porównaniu z telewizją linearną i innymi dostawcami telewizji strumieniowej.
Przyszłość Amazon Prime wydaje się bardzo ciekawa, czy faktycznie opłaty z reklam pozwolą na stworzenie większej ilości produkcji?
Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.
Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…
Sklep RTV EURO AGD przygotował atrakcyjną ofertę na zakup czarnego kontrolera Sony DualSense. To świetna…
Granie w chmurze z Xbox! Streamuj swoje gry na smartfonie, tablecie, TV czy w VR…
Netflix pozwany po technicznych problemach podczas transmisji walki Paula z Tysonem. Czy gigant VOD ma…
RTV EURO AGD przygotowało wyjątkową promocję na słuchawki Bowers & Wilkins Px8. Szukasz sprzętu premium?…
Chcesz kupić nowy, bardzo tani telewizor QLED Samsung 65 cali z HDMI 2.1 i 120…
Komentarze
typowa ściema chcą jeszcze więcej kasy zarobić a reszta to tyko słowa
No docelowo pewnie tak, ale wiadomo... jakoś to uzasadnić trzeba.