Fenomen gier komputerowych przeniesiony na duży ekran z ogromnym sukcesem! Kto mógł spodziewać się aż tak dobrych wyników tego filmu?
Po pandemii oglądanie filmów w kinach powróciło do łask. Być może kina nie są już tak popularne jak niegdyś, ale nadal sukces filmu w kinie przekłada się na gigantyczne pieniądze dla producentów, a także późniejszą popularność w serwisach streamingowych. Nie mam wątpliwości, że tak samo będzie i tym razem, choć wyniki z ostatniego weekendu są zaskakujące.
- Film Paramount Pictures podbija Netflix Polska szybko jak błyskawica!
- Tak, szefie! – uwielbiany serial Disney+ powraca w trzecim sezonie. W roli głównej znakomity: Jeremy Allen White!
Ostatni weekend w USA był bardzo owocny dla producentów filmów, a wśród nich, największym powodzeniem cieszy się produkcja pt. „Pięć koszmarnych nocy”, czyli horror z elementami komedii (lub komedia z elementami horroru), który stworzony został na podstawie kultowej gry Five Nights at Freddy’s. Produkcja, tylko w miniony weekend zarobiła aż 19,4 mln dolarów.
Produkcja cieszy się mieszanymi opiniami – na Filmwebie ma ocenę zaledwie 6,2/10, natomiast ciekawie prezentuje się sytuacja na Rotten Tomateos, gdzie krytycy zmiażdżyli produkcję oceniając ją zaledwie na 29%, natomiast widownia oceniła produkcję na 88%. Wygląda na to, że warto samemu sprawdzić, kto w tym sporze ma rację.
Fabuła i obsada
Przerażająca gra, która stała się fenomenem, zmienia sie w wydarzenie filmowe, bowiem Blumhouse – producent M3GAN, Czarnego telefonu i Niewidzialnego człowieka – wprowadza grę „”Five Nights at Freddy’s”” na wielki ekran. Film opowiada o pewnym ochroniarzu, który zaczyna pracę we Freddy Fazbear’s Pizza. Podczas pierwszej nocnej zmiany orientuje się, że nie będzie łatwo doczekać świtu.
W filmie grają Josh Hutcherson (Ultraman, Igrzyska śmierci), Elizabeth Lail (Ty, Mack & Rita), Piper Rubio (Holly & Ivy, Unstable), Kat Conner Sterlig (We Have a Ghost, 911) oraz Mary Stuart Masterson (Blindspot: mapa zbrodni, Smażone zielone pomidory) i Matthew Lillard (Good Girls, Krzyk).
Zarobki filmów w weekend premiery:
- “Pięć koszmarnych nocy” – 19,4 mln $
- “Taylor Swift: The Eras Tour” – 13,5 mln $
- “Czas krwawego księżyca” – 7 mln $
- “Priscilla” – 5.1 mln $
- “Radical” – 2.7 mln $
- “Egzorcysta: Wyznawca” – 2.2 mln $
- “After Death” – 2 mln $
- “Psi Patrol: Wielki film” – 2 mln $
- “What Happens Later” – 1.6 mln $
- “Freelance” – 1.3 mln $
Zaskakuje nieco odległe miejsce filmu Martina Scorsese, który w weekend premiery zarobił „zaledwie” 7 mln dolarów. Być może wielu potencjalnych widzów odstraszył fakt, że produkcja trwa prawie 3,5h!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.